"נמשיך להבטיח את עתידנו כמדינה יהודית ודמוקרטית"

"למול מראות השואה - נמשיך להבטיח את עתידנו כמדינה יהודית ודמוקרטית", אמר ראש שירות הביטחון הכללי נדב ארגמן בטקס אזכרה מקוון שערך השירות לעובדיו. דבריו של ראש השב"כ מקבלים משנה תוקף גם לאור תקנות החירום שהציתו שיח ציבורי סביב המתח בין כלי השב"כ לאופי שלטון דמוקרטי

בצילום: ראש השב"כ נדב ארגמן צועד יחד עם מר מרדכי צ'כנובר במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו במסגרת משלחת השירות לפולין בעבר. קרדיט: תקשורת שב״כ

היום (ג') התקיים בשירות הביטחון הכללי טקס זיכרון לציון יום השואה והגבורה. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, מעמד הזיכרון התקיים ללא קהל ושודר באופן מקוון לכלל עובדות ועובדי השירות. הנושא המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה והגבורה לשנת תש"פ הוא "הצלת יהודים בידי יהודים בשואה". השנה חרף המגבלות, הובאה עדותו של שורד השואה מר מרדכי צ'כנובר בצורה מקוונת לכלל עובדי הארגון.

צ'כנובר, יליד 1924, שורד מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, בעדותו שהובאה בצילום מביתו אמר לעובדי השב"כ: "רצה הגורל שעקב מגפת הקורונה, פסקו המסעות לפולין. ולפיכך נבצר ממני להמשיך ולהעביר ישירות אליכם את עדותי. אני מנסה לתאר במילים משהו שאינו ניתן לתיאור בשפת אנוש. אני מנסה להציב יד לזכר, לא רק לבני משפחתי, אלא לכל אלה שלא זכו, והם רבים. ניצב אני לפניכם היום לאחר שנים רבות של שירות ועשיה, של עדות בפני קבוצות רבות על מנת להראות בגופי, במעשיי וברוחי – כי רוח היהודי ניצחה. מתוך האפר הצלחתי לקום והחלטתי – לא מוות כי אחיה -  על מנת להעביר את המסר 'לזכור ולעולם לא לשכוח'. אני מודה מכל הלב לראש השירות, סגנו ולבעלי התפקידים השונים בשירות שמתעניינים בי ואף מושיטים לי יד נאמנה בזמנים אלה – לא אשכח אתכם ידידי הנאמנים".

"בראשית דבריי, מבקש להודות למר צ'כנובר היקר, שמלווה את הארגון מזה שנים רבות. אופיו הייחודי, אומץ ליבו וסיפורו האישי מהווים השראה לעובדות ועובדי הארגון במסעות לפולין בשנים האחרונות. עדותו של מרדכי המובאת בפנינו היום מחדדת עוד יותר את חשיבות הזיכרון לדורות הבאים ואת תפקידנו בשמירה על המשכיות שרשרת הדורות", אמר ראש שירות הביטחון הכללי נדב ארגמן.

"למול מראות השואה - הייעוד והערכים שלנו, כאנשי שירות הביטחון הכללי, מקבלים משמעות עצומה: מחויבות ללא פשרות, להגן על מדינת ישראל ועל ביטחון אזרחיה. נמשיך להתייצב כ"מגן ולא יראה" בחזית ההגנה והשמירה על ביטחון מדינת ישראל, על מנת להבטיח את עתידנו כמדינה יהודית ודמוקרטית.

"למעלה משבעים שנה חלפו מאז תמו תימרות העשן ממחנות המוות, ואנו מקדשים את החיים, היצירה והעשייה הציונית. נמשיך להזכיר ולזכור, לכבד ולהוקיר את זכרם של הנרצחים אשר במותם - ציוו לנו את החיים."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית