חלופה לשדה דוב: תעשייה אווירית

סגירתו של שדה דב האיצה את הצורך בגיבוש פתרונות להטסת אנשים למגוון יעדים בישראל. שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית וחברת ברוק תעופה יאפשר הטסת נוסעים בכירים בהתאם לצורכי מערכת הביטחון וירחיב את שוק הטיסות לאסדות הקידוח בלב ים

קרדיט: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית וחברת ברוק תעופה חתמו על מזכר הבנות, המסדיר שיתוף פעולה בין החברות בתחום המסוקים. סגירתו של שדה דב האיצה את הצורך בגיבוש פתרונות להטסת לקוחות שונים ממרכז הארץ למגוון יעדים בישראל לצד מתן מענה לצרכים נקודתיים שונים. בזכות מיקומה האסטרטגי של התעשייה האווירית, וניסיונה הרב בתחום התחזוקה למטוסים ולמסוקים, יכולה החברה לתמוך בהוצאת טיסות בכל עת ובמתן שירותי תחזוקה מלאים (MRO). חברת ברוק תעופה תהיה אמונה על אספקת המסוקים והפעלתם. שיתוף הפעולה יאפשר הטסת נוסעים בכירים בהתאם לצורכי מערכת הביטחון וירחיב את שוק הטיסות לאסדות הקידוח בלב ים.

ברוק תעופה הנה חברה בינלאומית, המעניקה שירותי תעופה למגזר הפרטי והציבורי. החברה מושתתת על ניסיון עשיר בתעופה הצבאית והאזרחית, ומחזיקה מערכות יחסים אסטרטגיות עם חברות מובילות בתחום התעופה. המיקוד המסחרי של החברה הינו בשוק הטיסה לאסדות קידוח במזרח הים התיכון, כמו גם במיקור חוץ לגופים ציבוריים.

חטיבת תעופה של התעשייה האווירית פועלת מינואר 2019 כחלק מהאסטרטגיה העסקית החדשה של החברה. במסגרת הקמת חטיבת התעופה מוזגו שלוש חטיבות מתוך שש חטיבות החברה שהיו קיימות עד לאותה עת. המיזוג כלל צעדים משמעותיים למיקוד עסקי, להתייעלות ולהשמה של כ-5000 עובדים. בחטיבה פועלים ארבעה קווי עסקים ממוקדים ומוטי יצוא, הוותיק מביניהם הוא בדק-MRO, המספק שירותי תחזוקה לכלי טיס צבאיים ואזרחיים כאחד. חטיבת תעופה מספקת מגוון שירותים לחברות האירוספייס הגדולות בעולם, בהן לוקהיד מרטין ובואינג, חברות תעופה מרכזיות כגון אלאיטליה ו- WizzAir, וחברות שילוח ובהן אמאזון ו-DHL.

מנכ"ל חברת ברוק תעופה, גיל פלג: "שיתוף הפעולה האסטרטגי עם התעשייה האווירית מהווה אבן דרך משמעותית עבור ברוק תעופה בהקמת תשתית לפעילות מסוקים בישראל. התעשייה האווירית מצטרפת לשורה של שותפויות אסטרטגיות, אשר ינגישו לשוק הישראלי שירות בסטנדרט בינלאומי ללא פשרות. לברוק תעופה יש בטחון רב בפוטנציאל הגלום בשוק תעופת המסוקים בישראל, ובערך המוסף שהשותפות עם התעשייה האווירית תביא לשוק הישראלי."

סמנכ"ל התעשייה האווירית, ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד:" חטיבת תעופה של התעשייה האווירית מברכת על שיתוף הפעולה עם חברת ברוק תעופה. לחטיבת תעופה יכולות גבוהות בתחום שיפוץ מסוקים ותחזוקתם, שיפוץ להבים, שיפוץ ממסרים, יכולות מתקדמות בתחום חליפות אוויוניות למסוקים והשבחות מסוקים לפי דרישות הלקוח. שיתוף הפעולה עם חברת ברוק תעופה מהווה נדבך נוסף בפעילות התחזוקה הענפה של החטיבה. אני מאמין כי השילוב בין מיקומה האסטרטגי וניסיונה הרב של התעשייה האווירית בתחום תחזוקת מסוקים, לצד יכולותיה הייחודיות של חברת ברוק תעופה, יספקו מענה כולל לאתגר זה, ויפתחו בפני שתי החברות הזדמנויות עסקיות נוספות בתחום."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית