ווייז: "ירידה של עשרות אחוזים בכמות הנסועה בחודשים מרץ ואפריל"

משתמשי Waze ברחבי העולם נוסעים כ-60% ק״מ פחות, בהשוואה לממוצע הנסיעה בפברואר. הנתונים בישראל מראים ירידה של 69% בכמות הנסועה בחודשים מרץ ואפריל

קרדיט: משטרת ישראל

בתגובה להתפרצות נגיף COVID-19  ברחבי העולם, Waze מגייסת את קהילת משתמשיה ועורכיה יחד עם רשת שותפיה ביניהם קהילות התנדבותיות, תכניות Waze for Cities ועוד, כדי לסייע בעת המשבר. הנתונים של Waze מראים כי ברחבי העולם, מרבית המדינות הפסיקו לנהוג באופן דרמטי. למעשה, משתמשי Waze ברחבי העולם נוסעים כ-60% ק״מ פחות, בהשוואה לממוצע הנסיעה בפברואר לאורך תקופה של שבועיים (11.02.2020-25.02.2020). 

הנתונים בישראל מראים ירידה של 69% בכמות הנסועה בחודשים מרץ ואפריל, מאז שהחלו המגבלות על התנועה בסוף החודש שעבר. בתל אביב בפרט, נראתה ירידה של כ-73% בנסועה בקרב משתמשי וויז מאז הגבלות. כמו כן, בחג הראשון של פסח, במהלך הסגר נרשמה ירידה של כ-96% בתנועה לעומת הנתון המקביל לפני ההגבלות. למרות הירידה הכללית במספר האנשים על הכביש, עדיין ישנן נסיעות חיוניות שצריכות להתבצע בכל יום. Waze מאמינה כי נתוניה יכולים לסייע למשתמשיה לתכנן את נסיעותיהם בצורה טובה ואפקטיבית יותר. על כן, Waze מסייעת בגזרתה בתקופת הקורונה במספר דרכים:

קהילת עורכי המפות של Waze, יחד עם צוות תגובה מיוחד שהוקם בחברה בעקבות משבר הקורונה,  תומכים ב-58 מדינות (נכון לעכשיו) ומבצעים מאמצים כדי להקל על התושבים בהתאם לצרכי כל אזור כדוגמת עדכונים באשר לחסימות כבישים, אזורי סגר ועוד. Waze השיקה דף נחיתה ייעודי למגפה, הקורא לממשלות בכל רחבי העולם לשתף מידע ונתוני מיקום של מרכזי בדיקה רפואיים ומרכזי חירום לחלוקת מזון כדי לעזור לשפר את המפות עבור המשתמשים. 

בנוסף, Waze פיתחה במהירות פיצ'ר חדש המקדם בתקופה זו עסקים המאפשרים איסוף עצמי כדי לאפשר למשתמשי האפליקציה גישה נוחה למוצרים חיוניים כדוגמת מזון, ללא יצירת מגע חברתי. הפיצ'ר החדש מקנה לעסקים אלו תג מיוחד ובולט, וכן מקנה למשתמשי האפליקציה אופציות חיפוש וסינון תוצאות כדי למצוא עסקים התומכים באיסוף עצמי בטוח.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית