חתול עכבר גרסת לבנון: כלי טיס מחסל מהאוויר וחיזבאללה מחזיר בקרעים בגדר

בתקיפה המיוחסת לצה"ל לפני כיומיים חוסל צוות חיזבאללה ברכב פרטי קרוב לגבול סוריה-לבנון. חיזבאללה לא היסס להגיב וקרע את גדר המערכת בשלושה מקומות שונים כאיתות לצה"ל

הגבול הלבנוני התחמם בשבוע האחרון עם שני אירועים עוקבים. הראשון, פגיעה של כלי טיס ברכב פרטי שהסיע חוליית חיזבאללה בפעולה המיוחסת לישראל. יומיים לאחר מכן צה"ל מוצא שלושה קרעים בגדר המערכת בגבול לבנון כאיתות מחיזבאללה. "בהמשך לדיווח על התראות גדר בגבול לבנון, סריקת הכוחות בשטח העלתה פגיעה בגדר בשלוש נקודות לאורך הגבול", אומרים בצה"ל. 

"צוות מיחידת קומץ האחראית על תקינות הגדר, מתקן בשעות אלו את הקרעים שנמצאו. כאמור, נשללה חדירה לשטח ישראל. נסיבות האירוע בבדיקה. הפגיעה בגדר הנה אירוע חמור ביותר. צה״ל רואה בממשלת לבנון כאחראית לנעשה משטחה. "

גבול לבנון הוא אחד הגבולות הכי "טכנולוגים" שיש לצה"ל יחד עם סוריה כאשר מערכות תצפית למיניהן מופעלות על ידי גדוד איסוף ייעודי לגזרה. עם זאת, ולמרות הטכנולוגיה, המציאות מוכיחה כי התכסית והצמחייה בגבול זה עדיין מתירים לחיזבאללה "נקודות מתות". קרעים בגדר משמעותן כי חיזבאללה יכול, בתיאוריה, להכנס ולצאת מתחומי ישראל בלי שיבחינו בו לטובת פיגוע חטיפה, מיקוח או רצח של אזרחים או חיילים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית