שר הביטחון נגד נערי יצהר: "על אלימות משלמים"

שר הביטחון נגד נערי יצהר: "על אלימות משלמים"

אתר הבידוד הנטוש במצוקי דרגות. צילום: רון ניזרי

"השחתת המתחם שהקים צה"ל והצתת הרכבים הפלסטינים הם מעשי נבלה שחצו את כל הקווים האדומים", אומר שר הביטחון, נפתלי בנט, בתגובה לאירוע במצוקי דרגות. "מדובר בחוצפה וחרפה שלא יתוארו, ואין לנו שום כוונה לעבור על כך לסדר היום.

"אינני מקבל כל גילוי אלימות, בוודאי שלא בעת הנוכחית, בה צה"ל ומערכת הביטחון נרתמו במלוא הכח לסיוע במשבר. הנחינו את כוחות הביטחון להגיע לכל החשודים בהקדם ולמצות עמם את הדין, כך שהמסר יעבור בבירור: על אלימות משלמים".

הדברים נאמרים בעקבות גילוי אלימות מצד נערים מיצהר שהיו בבידוד במצוקי דרגות בגלל שחלו בקורונה. הנערים השתכנו במתחם שהקים צה"ל, ותקפו פלסטינים שהיו באזור, כולל פגיעה באשה הרה ושריפת מכוניות. בעקבות האירוע, הנערים ברחו ממקום ופגעו בחלק מהרכוש הצה"לי. "ים המלח תמיד היה איזשהו סימן של דו קיום מבחינתי, אם זאת התנועה המשותפת של רכבים ישראלים ופלשתינאים בכביש 90. הרחצה המשותפת בחופי הים ובשמורות הטבע וגם במקום העבודה שלי (מצוקי דרגות) בו אנחנו עובדים שנים זה לצד זה ישראלים ופלשתינאים. הלילה קרה מקרה שבחיים לא חשבתי שיכול לקרות בים המלח", כתב אביחי אדלשטיין ממצפה שלם.

"אבל כשהמנהיגים שלנו כבר שנה משחקים משחק הכיסאות, חוק הפך להיות המלצה ולא מספיק שהורגים לנו את הים עכשיו החליטו גם להפוך אותנו לחצר האחורית. חבורת פורעי חוק ונדלסיטים שאמורים להיות נעולים מאחורי סורג ובריח התמקמו לנו ליד הבית בחסות החוק. בזמן שהם אמורים להיות בבידוד (עוד לא הצלחתי להבין את ההיגיון מאחורי המהלך הגאוני הזה של רשויות החוק) במקום להגן עלי ועל שכנינו הפלשתינאים פשוט שחררו אותם פה לחופשי במחשבה שכאן הם לא יכולים להזיק לאף אחד (כי הרי כולנו כאן שקופים, אנחנו אזרחי ישראל, פלשתינאים, החי, הצומח והדומם פה במדבר)."

אולי יעניין אותך גם