נמשכת הרכבת האווירית מסין לרכש ציוד חיוני לקורונה

ממשלת ישראל ממשיכה בהשלמת הציוד הרפואי הנדרש להתמודדות עם וירוס הקורונה באמצעות רכבת אווירית לסין וחזרה

קרדיט: 'קאל- קארגו'

במבצע משותף ליחידת הסגן לרכש לוגיסטי רב-זרועי במנה"ר וליחידת הממונה על השינוע הבינלאומי במשרד הביטחון, חברת מטוסי המטען הישראלית 'קאל- קארגו' מקבוצת צ'אלאנג' וחברת הציוד הרפואי 'שיאון מדיקל', עושה כעת את דרכו מסין לישראל מטוס מטען מסוג ג'מבו (747), כשעליו כ-60 טונות של ציוד מיגון לצוותים רפואיים.

זהו המטוס הראשון מתוך חמישה מטוסי מטען ייעודיים של 'קאל- קארגו', שינחתו בישראל בימים הקרובים, עם מטען גדול במיוחד,  הכולל: כ-12 מיליון מסכות כירורגיות, 1.3 מיליון מסכות מסוג N95 וכ-1.2 מיליון סרבלים וחלוקים ממפעלי 'שיאון מדיקל' הממוקמים בסין. הרכש מסין מצטרף לייצור מקומי של עשרות מיליוני מסכות שהזמין מנהל הרכש במשרד הביטחון ממפעל החברה בשדרות ולציוד רפואי המוטס בימים אלה ממפעל נוסף של החברה במקסיקו, לטובת צוותי הרפואה בבתי החולים וכוחות הביטחון.

במקביל, נמשכת הרכבת האווירית של משרד הביטחון וחברת 'אל על' להבאת מיליוני פריטים של ציוד רפואי חיוני- מסכות, חליפות מיגון, מכונות הנשמה ועוד מסין לישראל. עד כה נחתו בארץ 9 מטוסי דרימליינר (787) של אל על עם עשרות טונות של ציוד רפואי מסין. בנוסף יצאו מטוסי אל על בשליחות משרד הביטחון ליעדים נוספים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית