לראשונה: אימות תצהיר ללא צורך במפגש פיזי עם עורך הדין

בהמשך לסיכום התקדימי של שר המשפטים עם ועדת האתיקה של לשכת עוה"ד: רשות התקשוב הממשלתי ומשרד המשפטים פיתחו שירות מקוון חדש לאימות זהות דיגיטלי מרחוק, לצורך אימות תצהיר ללא צורך במפגש פיזי עם עורך הדין, על רקע הקושי בתהליך אימות כזה בתקופת החירום הנוכחית עקב התפרצות נגיף הקורונה.

 

לראשונה: אימות תצהיר ללא צורך במפגש פיזי עם עורך הדין

bigstockphoto

שירות אימות דיגיטלי מקוון (אד"מ) נועד לייצר חלופה לתהליך אימות הזהות האישי הנעשה פרונטאלית מול עורך דין במסגרת עריכת תצהיר, על רקע ההנחיות הבריאותיות בתקופת החירום הנוכחית עקב התפרצות נגיף הקורונה. השירות פותח על ידי רשות התקשוב הממשלתי ומשרד המשפטים, ובתאום עם לשכת עורכי הדין, לאחר ששר המשפטים אמיר אוחנה סיים עבודת מטה מאומצת בחודשים האחרונים מול ועדת האתיקה של הלשכה, שהחלה עוד בטרם משבר הקורונה.

השרות החדש  יאפשר את המשך מתן המענה לצרכי האזרחים והמשק בקבלת תצהירים בתקופה ייחודית זו וייתן מענה מלא להמשכיות תפקודית בתחום זה, ובנוסף יאפשר לראשונה גם אימות זהות לצורך הגשת תצהיר עבור לקוחות שלעורך הדין לא הייתה עמם היכרות מוקדמת.

שירות אימות דיגיטלי מקוון זה מאפשר לאזרח להזדהות באמצעות מערכת ההזדהות הממשלתית, ולאחר מכן מאפשר שליחת אישור תהליך אימות הזהות ישירות לעורך/ת דין. כחלק מתהליך רחב יותר שיתנהל על פי הנחיות לשכת עורכי הדין, יוכל  עורך/ת דין להסתמך על אימות זה כתחליף לאימות פיזי של האזרח ובכך לאמת עבור הלקוח את התצהיר לו הוא נדרש עד להשלמת התהליך וקבלת התצהיר.

במקביל לפיתוח שירות חדש זה נערך גם מוקד מענה ממשלתי מרכזי (טלפון  1299 (ללא כוכבית) של רשות התקשוב הממשלתי, לתמיכה באזרחים ולשאלות משפטיות ניתן לפנות למוקד שנפתח על ידי לשכת עורכי הדין בטלפון 050-5588481

בכוונת רשות התקשוב הממשלתי להוסיף בהמשך יכולות נוספות לשירות זה, לרבות הפעלתו גם לאימות אזרחים בפעולות שונות מול משרדי הממשלה.

לדברי ראש רשות התקשוב הממשלתי שחר ברכה: "רשות התקשוב הממשלתי עושה ותמשיך לעשות לילות כימים על מנת לספק פתרונות טכנולוגיים הנדרשים בכדי לאפשר למשק להמשיך ולתפקד בתקופה זו. ההשקעות של השנים האחרונות בפלטפורמות מרכזיות מאפשרות לנו לתת מענה בתקופה זו תוך פרקי זמן קצרים, ולהקל על צרכי האזרחים והעסקים"

אולי יעניין אותך גם