מסוק ה-CH-53K השלים בהצלחה ניסוי תדלוק אווירי

"התדלוק האווירי של מסוק ה-CH-53K התבצע בצורה מוצלחת, והוכיח את יכולות התמיכה הלוגיסטית למרחקים ארוכים של המסוק", אמר קולונל ג'ק פרין, מנהל תוכנית המסוקים הכבדים H-53 בכוחות המארינס

קרדיט לתמונות: U.S. Navy


 

מסוק ה-CH-53K מתוצרת לוקהיד מרטין-סיקורסקי השלים בהצלחה ניסוי תדלוק אווירי ראשון, אשר הדגים את יכולות הטיסה ארוכות הטווח לתמיכה לוגיסטית עבור כוחות המארינס של ארה"ב. טיסת הניסוי לתדלוק האווירי ארכה כארבע שעות וחצי, והתבצעה מעל מפרץ צי'ספיק בארה"ב בצמוד למטוס תדלוק מדגם KC-130J.

"התדלוק האווירי של מסוק ה-CH-53K התבצע בצורה מוצלחת, והוכיח את יכולות התמיכה הלוגיסטית למרחקים ארוכים של המסוק", אמר קולונל ג'ק פרין, מנהל תוכנית המסוקים הכבדים H-53 בכוחות המארינס. צוות הניסוי בתוכנית מסוק ה-CH-53K בחן את ביצועי המסוק בטיסה צמודה מאחורי מטוס התדלוק באוויר מעורבל וקופצני. צוות המסוק התחבר לעוגן (drogue) – סל בצורת משפך שיצא ממטוס ה-KC-130J. ניסויי טיסה אלה נעשו עם סגירה מתמשכת במרווחי החבירה, במטרה לוודא שמוט התדלוק של מסוק ה-CH-53K עומד בכוחות הפועלים עליו בזמן החיבור לעוגן במהלך התדלוק האווירי.

"המסוק עמד בכל דרישות הביצועים במהלך הטיסה ובכל החיבורים למטוס התדלוק", אמר קולונל פרין. "ה-CH-53K הוא המסוק שמאפשר לנו טיסות למשימות בטווחים ארוכים כפי שאנו צריכים עכשיו ובעתיד". תוכנית מסוק ה-CH-53K ממשיכה לעמוד בכל היעדים שהוגדרו לה לפי לוחות הזמנים, ומתקדמת לקראת השלמת שלב הפיתוח. השלב הבא של הערכת ובחינת היכולות המבצעיות הראשוניות מתוכנן לשנת 2021 לקראת פריסה מתוכננת ראשונה ב-2023-2024.

"השלמת התדלוק האווירי הראשון למסוק ה-CH-53K מדגים את היכולות חסרות-התקדים שלו לשאת כוחות גדולים על ציודם למרחקים ארוכים. בכך, הוא יאפשר לכוחות המארינס את הגמישות המבצעית המירבית לטוס ולהגיע למרחקים ארוכים ולבצע משימות בסביבות מאתגרות מאי פעם בהשוואה לכל מסוק אחר ברחבי העולם", כך אמר ביל פאלק, מנהל תוכנית המסוק בלוקהיד מרטין-סיקורסקי.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית