תרגול פינוי מוסק של חולי קורונה בחיל האוויר

 Photography: Amit Agronov - אתר חיל האוויר

טייסות מסוקי הסער של חיל האוויר פיתחו יכולות חדשות – פינוי מוסק של חולי קורונה ממקום למקום. בשבוע שעבר ביצעה טייסת 114 (מסוקי 'יסעור') תרגיל אווירי לבדיקת  היכולת החדשה לפינוי חולים ונשאים.

אתר חיל האוויר מדווח כי ביצוע המשימה מבוסס על שת"פ בין ציוותי האוויר, המכונאים המוטסים וצוותים של יחידה 669,  היחידה הטקטית לחילוץ של חיל האוויר. פינוי חולי קורונה או חשודים כנשאים מתבצע תוך מזעור סכנת ההידבקות של אנשי הצוות. סמ"ט 114 (טייסת 'מובילי הלילה') סיפר כי בשיתוף עם הרופא המטפל והמכונאי המוטס נבדקה אפשרות לשימוש בתאי בידוד במסוקי 'יסעור'.

בטייסות 'ינשוף' (בלק הוק) מעריכים שהמשימה שתוטל עליהם תהיה להטיס חולים מבתי חולים מרוחקים למרכז הארץ, אם תהיה צפיפות בבתי החולים, סיפר מפקד הגף הטכני בטייסת 123('ציפורי המדבר'). קצינים בטייסות סיפרו שבדיקת המסוקים לפני ההמראה נעשית עם כפפות, ובטיסות כולם עוטים מסיכות. לרשות המכונאי המוטס עומדת ערכת בידוד אישית, הכוללת חליפת מגן, מסיכת פנים, מגן לעיניים וכפפות חד-פעמיות. המכונאי ממוגן מכף רגל ועד ראש.

במסוקים המיועדים יש הפרדה בין הקוקפיט, תא הטייסים, לבין  תא המטען האחורי באמצעות יריעה שקופה שמטרתה למנוע הדבקה מתא לתא. במסוקי 'יסעור' הגדולים ניתן להתקין שני תאי בידוד במקביל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית