אלביט וLifeCan One יייצרו מכונת הנשמה מבוססת אמבו

בהובלת מפא"ת במשרד הביטחון, חברת 'אלביט מערכות' תקים קו ייצור מהיר של אלפי מכונות הנשמה מסוג LifeCan One. הייצור יתבצע בחטיבת יבשה ותעש של אלביט

https://twitter.com/cogatonline/status/1244991037128523782?s=20

המרכז הטכנולוגי הלאומי למלחמה בקורונה, בהובלת מפא"ת במשרד הביטחון וחברת 'אלביט מערכות' יקימו קו ייצור מהיר של אלפי מכונות הנשמה מסוג LifeCan One. קו היצור יתבסס על הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה חברת LifeCan Medical וייצר בקצב גבוה מכונות הנשמה אוטומטיות-חכמות. מכונות הנשמה אלו יאפשרו למרכזים הרפואיים לספק הנשמה ראשונית וכן הנשמה למספר רב של מטופלים פחות חמורים, ובכך לתת מענה למחסור החמור במכונות ההנשמה.

ראש מפא"ת במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') ד"ר דני גולד: "זהו קו היצור השלישי של מכונות הנשמה שאנחנו מקימים בתוך שבוע, כשהמטרה הלאומית העומדת לנגד עינינו היא עצמאות מלאה של ייצור ואספקת אלפי מכונות הנשמה למערכת הבריאות. הבחירה ביכולות המופלאות של התעשיות הביטחוניות שלנו לייצר כל דבר, מל"ט או מנשם, בלוחות זמנים קצרים, כבר מוכיחה את עצמה ותשיג את יעד המכונות שהצבנו".

יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל חטיבת יבשה ותעש באלביט מערכות ציין:"התגייסות למשימה הלאומית של המאבק בקורונה זה דבר טבעי לחברה כמו תעש שהתרומה שלה לביטחון החלה עוד לפני הקמת המדינה. אנחנו גאים לרתום את יכולות הייצור והתפעול שלנו למשימה הלאומית הזו. זה מרגש לראות את ההתגייסות של הצוותים ללימוד מהיר של הנושא ולהקמת יכולת ייצור סדרתי איכותי בזמן שיא. אני מודה למפא"ת ולאנשי LifeCan Medical על שיתוף הפעולה".

מודל הייצור שגובש בחטיבת יבשה ותעש של אלביט מערכות יאפשר להתחיל בתוך ימים בייצור סדרתי של מאות מכונות הנשמה, על פי תו השמישות הרפואית ובהתאם לאישור אמ"ר (אביזרים ומכשירים רפואיים) של אגף ציוד רפואי במשרד הבריאות ובסה"כ לייצר כמה אלפי מכונות על פי דרישות מפא"ת ומנהל הרכש (מנה"ר ) במשרד הביטחון ומשרד הבריאות. הייצור יתקיים באתר חטיבת יבשה ותעש ברמת השרון.

בשבועיים האחרונים פעלו צוותי טכנולוגיה, הנדסה, ייצור ותפעול מחטיבת יבשה ותעש של אלביט מערכות ביחד עם אנשי Lifecan Medical בכדי ללמוד לעומק את כל ההיבטים הכרוכים בהעברת אב הטיפוס לייצור סדרתי איכותי ותקני. אלביט פינתה אולמות ייצור מפעילות שגרתית, והפכה אותם למפעלי הרכבה, הכללה ובדיקות של מכונות ההנשמה. אלביט מערכות כבר איישה צוותי עבודה, פיתחה מערכי לימוד והחלה בהדרכות של צוותי הייצור. פעילות הייצור תתקיים בשני פסי ייצור נפרדים.

מיכה אסטרייך, מנכ"ל LifeCan Medical אמר: לאור המשבר ההיסטורי, החלטנו להקדיש עצמנו לייצור פתרון איכותי ופשוט יחסית לייצור למען מתן מענה מידי למונשמים ולווסת את העומסים העצומים שאנו עדים להם  במדינות רבות בעולם. אנו שמחים על השת"פ עם אלביט מערכות -מאנשי המקצוע הטובים בעולם".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית