שב"ס יאפשר מפגשים משפחתיים בשיחת וידאו

מתחילת שבוע זה החלו אסירים פליליים בבתי הכלא בארץ לקיים שיחות ווידאו עם בני משפחותיהם. הראשונים לשוחח היו אסירים פליליים בני 50 ומעלה הסובלים ממחלות רקע, כדי שבני משפחתם יראו שהם בבריאות טובה

קרדיט דובורת שב״ס

לצד המשך היערכות שב״ס למניעת חדירת נגיף קורונה ועל מנת להקל על האסירים ובני משפחותיהם עם הפסקת ביקורי משפחות בבתי הסוהר, הנחה מ״מ נציב בתי הסוהר, גונדר וקנין אשר, להתחיל בקיום שיחות וידאו של אסירים פליליים עם בני משפחותיהם ובשלב הראשון לאפשר להם לאחל לבני משפחותיהם חג שמח פנים אל פנים.

עם התפשטות נגיף קורונה במדינה ולאחר אישור תקנות לשעת חירום על ידי הממשלה; הוחלט בשב״ס, במטרה לשמור על בריאותם של האסירים והציבור, על סגירת בתי הסוהר וצמצום עד למינימום של כניסות ויציאות ממתקני שב״ס. בין היתר בוטלו ביקורי משפחות האסירים וזה ללא ספק מעלה קושי אצל האסירים במיוחד בתקופה זו.

החל מיום א׳ 05.04.20, החלו אסירים פליליים בבתי הכלא בארץ לקיים שיחות ווידאו עם בני משפחותיהם. הראשונים לשוחח היו אסירים פליליים בני 50 ומעלה הסובלים ממחלות רקע, כדי שבני משפחתם יראו שהם בבריאות טובה. בהמשך כל אסיר ועצור פלילי הזכאי לקבל ביקורים, יקבל שיחת ווידאו בת חמש דקות עם בני משפחה מקרבה ראשונה לפני החגים: יהודים לפני חג הפסח, מוסלמים לפני חג הרמדאן ונוצרים לפני חג הפסחא.

נשים וקטינים החלו לפני כשבועיים לשוחח עם ילדיהם או הוריהם בשיחת ווידאו. תדירות השיחות תהיה בהתאם לזכות הביקורים: עבור עצורים פעם בשבוע ועבור אסירים שפוטים אחת לחודש.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית