משרד התקשורת אישר שימוש בגלים מילימטריים

צילום-רונן-טופלברג

שר התקשורת אישר את תיקון צו הטלגרף האלחוטי המאפשר פריסת טכנולוגיית גלים מילימטריים בתצורת נקודה לנקודה. מטרת המשרד היא לאפשר לספקי תשתית - בזק והוט - לפרוס תשתיות בעיקר ליישובי ספר, עם מיקוד בפזורה הבדואית. נזכיר כי בתחילת מאי המשרד אמור לקבל החלטה גם לגבי פתיחת שוק התשתיות לתחרות. אם תאושר גם החלטה זו, יזמים יוכלו לפרוס גלים מיליטריים בתצורת קצה לקצה במקומות בהם החברות הגדולות לא מוצאות אינטרס כלכלי.

"בהתאם לתקינה האירופאית החליטה ועדת התדרים להועיד את פסי התדרים המפורטים בתיקון זה לצו ולהקצותם לשימוש הציבור באופן שאינו מחייב הקצאה פרטנית. לפיכך מוצע לפטור מכשירים אלחוטיים הפועלים בפסי תדרים אלו מהדרישה לקבל רישיון", נכתב בהצעת החקיקה שאושרה.

אחת החברות הישראליות הפועלות בתחום הגלים המילימטריים היא סיקלו. "משרד התקשורת שמשלים היום תהליך מסודר לתפארת. לאחר בחינה טכנולוגית, הבאת מידע על תקינה מרחבי העולם וביצוע ניסוי טכנולוגי עם לקוחות אמיתיים בישראל, משרד התקשורת מצעיד את שוק התקשורת בפס רחב קדימה. חברת סיקלו, הפועלת בתחום הגלים המילימטרים, גאה לציין שניסוי השדה התבסס על ציוד מתוצרתה, פרי פיתוח וייצור ישראלי", אומרים בחברה.

ומה לגבי החשש מקרינה בלתי מייננת? ובכן, המשרד לאיכות הסביבה אומר כי "מדובר על תקשורת מנקודה לנקודה באלומה צרה, כך שמראש אין מצב של חשיפה. כמו בחשיפה לאלומת לייזר, חשיפת העין לאלומת קרינת רדיו כזו היא מסוכנת". אזכיר כי טווח התדרים בו פועל ציוד גלים מילימטריים אינו חודר עצמים ולכן נחשב מטבעו בטוח לשימוש. זאת ועוד, טכנולוגיה זו עברה גם אישורי רגולטור בריטי ואמריקני לפני ונמצאת בשימוש לפחות שני עשורים במקומות שונים בעולם. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית