מערכת שו"ב של אלביט נכנסה לניסוי בבית חולים רמב"ם

"אנחנו נצטרך להתמודד עם כמות גדולה של מטופלים, שליטה ובקרה על הצוותים והלוגיסטיקה מהווים את ההבדל בין הצלחה לכישלון", מסביר מנהל רמב"ם, ד"ר מיקי הלברטל

קרדיט: אלביט

הקריה הרפואית לבריאות האדם רמב"ם בחיפה החל להשתמש במערכת EX-TEAMS לניהול ושליטה שפותחה במשותף עם אלביט מערכות. מערכת EX-TEAMS מבוססת על טכנולוגית שליטה ובקרה של אלביט שהותמרה למערכת לניהול כוח אדם רפואי ומטופלים. המערכת פותחה בהובלתם של ד"ר אורן כספי מבית החולים רמבם וצוות מאלביט.

מערכת ה EX-TEAMS הותקנה עד כה על מכשירי הסלולרי של כ-100 אנשי צוות העוסקים בטיפול בקורונה, מתפקדת כמצופה, ומשדרגת את יכולות הצוות הרפואי. בכוונת רמב"ם להתקין מערכת זו על מכשיריהם של יותר מ-1,000 מעובדי הקריה הרפואית.
 
"ניצחון במלחמה נגד הקורונה יגיע משילוב זרועות ושיתופי פעולה חוצי תחומים- טכנולוגי, ביטחוני ורפואי", מציין ד"ר כספי. "האתגר הוא הגידול המהיר במספר המטופלים והמיטות, העבודה תחת מיגון ובסביבה רועשת יחד עם מחסור בכוח אדם. בהיקפים המדוברים אתגר הניהול והשליטה הוא קריטי ומחייב תשתית שליטה ובקרה מתקדמת הדומה לצרכים בשדה הקרב. צירוף האתגרים הזה הדגיש בפני מובילי הפרויקט את הבעייתיות שישנה בהסתמכות על השיטות המסורתיות לניהול, תקשורת ותיאום (כריזה, ביפר, מכשירי קשר)".
 
מנהל רמב"ם, ד"ר מיקי הלברטל: "משבר הקורונה היא מלחמה לכל דבר. מלחמה מסוג שטרם התמודדנו איתה בעבר, ואנו עומדים בפני התמודדות שבה אנו מוצאים לשמחתנו שיש עזרה אדירה מתעשיות ישראליות מתקדמות, בעלות ברית שיאפשרו לנו להתמודד ולנצח. המדרג הבא, שבו אנחנו נצטרך להתמודד עם כמות גדולה של מטופלים, שליטה ובקרה על הצוותים והלוגיסטיקה מהווים את ההבדל בין הצלחה לכישלון. היכולת המדהימה של אלביט לתת לנו כלי שליטה מנצח הוא דוגמה לפנים היפות של היכולות של תעשיית ההי טק הישראלית להירתם, להיות יצירתיים ולנצח".  
 
מערכת EX-TEAMS מותקנת כאפליקציה סלולרית מבוססת ענן על מכשירי הסלולר האישיים של הצוותים הפועלים במרכז הרפואי, ומאפשרת לנהל ביעילות צוותים רבים, המבצעים משימות שונות, באתרים שונים, ומשקפת לחדר המצב תמונת מצב כוללת בזמן אמת. המערכת מספקת יכולת לתקשורת בקבוצות מוגדרות בדיבור, טקסט או וידאו תוך תפעול אופטימלי המתאים לעבודה בבגדי המיגון.

המערכת מסוגלת לדרג את המאמצים הטיפולים על מנת לייעל את ניתוב כוח האדם ולאפיין את מוקדי הפעילות. היא מאפשרת רישום רפואי ללא צורך בהקלדה ותחת תנאי מיגון מחמירים. בנוסף, המערכת תאפשר להעביר כוחות התערבות לחירום באופן מהיר כך שתאפשר ניצול יעיל של כוח האדם המיומן ברמב"ם. המידע המועבר במערכת מוצפן ושומר על הביטחון והסודיות הרפואית הנדרשת.
 
חיים דלמר, מנכ"ל חטיבת תקשוב וסייבר באלביט מערכות ציין: "אנחנו גאים לספק יכולות טכנולוגיות מתקדמות ומוכחות משדה הקרב לטובת שיפור הפעילות של מרכזים רפואיים וארגונים נוספים העומדים בחזית המאבק בקורונה. אנחנו רואים בזה משימה לאומית. אני מודה לצוות בית החולים רמבם על העבודה המשותפת".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית