התעשייה האווירית קיבלה רישוי להסבת מטוסי נוסעים של בואינג B737-800 למטוסי מטען

קבלת הרישוי הופכת את התעשייה האווירית לחברה מורשה להסבות מטוסי נוסעים בדגמי B737-700 ו- B737-800 יחדיו.

מטוס 737-800 מוסב, רישוי ה-FAA להסבת המטוסים. קרדיט: התעשייה האווירית

קבלת הרישוי הופכת את התעשייה האווירית לחברה שמורשה להסבות מטוסי נוסעים בדגמי B737-700 ו- B737-800 יחדיו. חטיבת תעופה של התעשייה האווירית קיבלה רישוי מטעם רשות התעופה הפדרלית (FAA), ורשות התעופה האזרחית הישראלית (רת"א), להסבת מטוסי נוסעים מדגם B737-800 למטוסי מטען. החטיבה מספקת בימים אלה את המטוסים הראשונים מדגם זה. 

כתוצאה מהתפרצות מגפת הקורונה, נאלצו חברות תעופה רבות להפסיק כמעט כליל את הטיסות האזרחיות, והביקוש לטיסות מטען גדל. במקביל, כתוצאה ממגיפת הקורונה, גובר הצורך בשימוש במטוסי מטען להעברת ציוד רפואי, תרופות, מזון וציוד נוסף. 

חטיבת תעופה של התעשייה האווירית, הפועלת מאז ינואר 2019, מרכזת תחתיה את כלל פעילות המטוסים המאוישים, צבאית ואזרחית, בתעשייה האווירית. חטיבת תעופה הינה בין החברות הבודדות והמובילות בעולם המתמחות בהסבת וברישיון מטוסי נוסעים למטען, בכלל הטווחים שבין רחבי-גוף וצרי-גוף. בין לקוחות הקצה של החטיבה נמנות חברות השילוח הגדולות בעולם ובהן אמזון ו-DHL. 

סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד: "התעשייה האווירית מודה על קבלת הרישוי להסבת מטוסי B737-800 מטעם ה-FAA, ורשות התעופה האזרחית הישראלית (רת"א). לאור הביקוש ההולך וגובר בשנים האחרונות למטוסי מטען, האפשרות להסב דגם נוסף של מטוסים תסייע לנו לענות על הביקוש בתחום. התעשייה האווירית מחזקת את כלל חברות התעופה ויתר הנפגעים ממשבר הקורונה, ומאחלת לעולם התעופה לשוב ולהמריא במהירות ".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית