הפנטגון: פרסום מספרי הנפגעים מקורונה בצבא - פגיעה בכוננות הצבאית של הכוחות

הפנטגון רוצה להפסיק לפרסם את מספרי הנדבקים בקורונה "משיקולי ביטחון". הסיבה: חלה עליה במספר נפגעי קורונה בקרב צבא ארה"ב באירופה והפנטגון חושש מירידה ברמות הכוננות של היחידות

Photo by Senior Airman Sean Madden - https://www.dvidshub.net/image/6162138/operation-covid-19

הפנטגון הורה לפיקוד אירופה של צבא ארה"ב EUROCOM, שמפקדתו בעיר שטוטגרט שבגרמניה, להפסיק לפרסם את מספרי הנדבקים בקורונה "משיקולי ביטחון" וכדי לא לפגוע בכוננות המבצעית של הכוחות. 

ביטאון צבא ארה"ב STARS AND STRIPES מדווח כי בהודעת הפיקוד בשטוטגרט נאמר שלא יתפרסו עוד נתונים מספריים על נפגעי המגפה בקרב אנשי הצבא האמריקניים באירופה בהתאם לצו של משרד ההגנה, שרק הוא מוסמך לפרסם מספרי נפגעים באמצעי התקשורת העומדים לרשותו.  

חלה עליה במספר נפגעי קורונה בקרב צבא ארה"ב באירופה והפנטגון חושש מירידה ברמות הכוננות של היחידות. בשבוע שעבר נאלצה נושאת המטוסים של הצי 'תיאודור רוזוולט' לעגון בנמל גואם כיוון שהמגפה פגעה במספר רב של אנשי צוות נושאת המטוסים. 

בעיר שטוטגרט פורסם כי במטות של כוחות ארה"ב באירופה ובאפריקה, הנמצאים שניהם בעיר, נפגעו 80 איש בקורונה, ו-125 אנשי צבא אמריקניים בגרמניה כולה נדבקו. קולונל ג'ייסון קונדרי, מפקד המחנה הצבאי האמריקני בשטוטגרט ובסביבותיה, הודיע ל-28,000 אנשי צבא ארה"ב כי לא יפורסמו עוד מספרי הנפגעים. 

במפקדות הצבא האמריקני ביפן ובקוריאה הדרומית התגלה מספר קטן של נדבקי קורונה וננקטו אמצעים מיוחדים בהתאם להוראות שלטונות הרפואה. מפקד הכוחות האמריקניים בסיאול גנרל רוברט אברמס הודה שהוא מוכן לנקוט בצעדי מניעה נוספים למרות שהם עלולים לפגוע בכוננות הצבאית של הכוחות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית