צבא הגנה לערים חרדיות

פיקוד העורף סוגר את בני ברק ומחלק מנות מזון. במקביל קצינים בכירים לשעבר תומכים בראשי ערים חרדיות בניהול המשבר. "צה"ל אינו מתכוון להחליף משרדי ממשלה בתחומם", אומרים בפקע"ר

צילום: דובר צה"ל

החל מהיום (א') מאות חיילים יפעלו בעיר החרדית בסיוע אזרחי ויחלקו 10,000 מנות אוכל חם לתושבים בבידוד, קשישים. בני ברק אזור הראשון שנמצא בבידוד שהצבא הקים בו מפקדה משימתית. יש אוגדות נוספות שנמצאות בנוהל קרב לקראת מפקדות משימתיות נוספות. האוגדה תחלק מנות מזון טריות לאוכלוסיה שם, יש חשש מסוים מחלק מהאוכלוסיה שלא באה במגע עם חיילים. במקביל לתמיכה במוצרי מזון וסיוע לחולים, הצבא אמור לתמוך גם בהרחבת כמות הבדיקות שעושים בעיר. שם המבצע בצה"ל - מבצע קרן לייזר.

בבני ברק יש כבר מאות חולים ידועים בעיר ובצה"ל ערוכים לפתוח עוד בתי מלון (שיהיו כשרים). החיילים לא יהיו חמושים, עם וסטים של פקע"ר במשימות סיוע אזרחי. מבחינת משימות הסיוע למוסדות הרווחה והבריאות יש אחריות של המשרדים השונים וצה"ל אינו מתכנן לקחת מאף אחד את האחריות מאחר ולא הוכרז מצב מיוחד בעורף ולא הוכרז מל"ח. לפקע"ר אין יתרון יחסי במתקן סיעודי.

בהמשך יתרחב הסיוע בעוד 3000 חיילים בהיבטי מארזי מזון וסיוע סביב צוותים שיגיעו לסייע למוסדות הרווחה. "פועלים בתיאום עם כולם לא מחליפים רשות או משרד, רק סיוע", טוענים בפקע"ר.

לצד פעילות החיילים בבני ברק, בהמשך להנחיית שר הביטחון, נפתלי בנט, החל מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, באמצעות יחידת הסגן לרכש לוגיסטי רב-זרועי ובשיתוף עם פקע"ר, בפעילות מאומצת לחתימת הסכמים עם רשתות המזון הגדולות. זאת לצורך ליקוט, אריזה והפצה של סלי מוצרים לכ- 350 אלף קשישים, שהוגדרו ע"י משרד הרווחה.

מנה"ר חתם על הסכמים עם חמש מרשתות המזון הגדולות בישראל, במטרה להבטיח זמינות ופריסה ארצית: שוק העיר, יינות ביתן, שופרסל, ויקטורי ורמי לוי. היקף הרכש נאמד בכ- 40 מיליון ש"ח. פנינה יחזקאל, ראש חטיבת רכש לוגיסטי רב-זרועי במנה"ר שבמשרד הביטחון: "מרגע קבלת המשימה, אנו עובדים מסביב לשעון  ולשמחתי כל רשתות המזון הגדולות נרתמו מיד. זאת למרות הזמן הקצר שנותר עד לליל הסדר והעומס הגדול על הרשתות. כולנו עובדים יחד על מנת להבטיח שלמאות אלפי קשישים במדינת ישראל, לא יחסר דבר בערב פסח".

כמו כן, מתרחבת כניסת קצינים בכירים לשעבר לניהול הערים החרדיות במשבר הקורונה. אחרי אלוף (מיל') רוני נומה בבני ברק ותת אלוף (מיל') גל הירש באלעד, אלוף (מיל') יוסי בכר, לשעבר מפקד אוגדת עזה ומפקד הגייס המטכ"לי, עוזר לנהל את העיר החרדית ביתר עלית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית