מנהלים משטרה בשיחות וידאו

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, קיים שיחת ועידה עם מפקדי המרחבים של המשטרה ברחבי הארץ

מנהלים משטרה בשיחות וידאו

קרדיט: משטרת ישראל

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, קיים שיחת ועידה מיוחדת (Video Conference) עם מפקדי המרחבים של המשטרה ברחבי הארץ, זאת בעקבות מצב החירום הלאומי בו נמצאת מדינת ישראל במסגרת המאבק המתמשך בנגיף הקורונה.

במהלך השיחה, אמר מ"מ המפכ"ל למפקדי המרחבים של המשטרה: "ראשית ברצוני להביע הערכה רבה על פעילותכם בתקופה המורכבת הזו. אנחנו מצויים בלבה של מערכה מתמשכת על החיים של כולנו. בימים האלו שמירת שלומו של הציבור הוא למעשה קודם כל שמירת בריאותו. מכאן חשיבות הפעילות המשטרתית, היוזמת והמגיבה, להכוונת התנהגות האוכלוסייה, למניעה, פיקוח ואכיפת התקנות לשעת חירום. אף אחד אינו חסין מפני הנגיף ולכן גם אסור שיהיה חסין מפני החוק שאמור למנוע את התפשטותו בציבור.

״המפתח שלנו להצלחה טמון בראש ובראשונה בהבנת המצב התודעתי של הציבור שכולל את הפחד מהקורונה, החשש הכלכלי והלחץ הנפשי. מדיניות האכיפה שלנו נשענת על שיח, מתן הסבר וחידוד ההנחיות, רגישות ורתימת הציבור לשיתוף פעולה. הכלל הוא כי הידברות והסברה קודמים לאכיפה, והקנס צריך להינתן רק במקרים המתאימים. עלינו לגלות רגישות מיוחדת לאוכלוסיות מיוחדות, תוך הפעלת שיקול דעת רב לאור המציאות המשתנה, להמשיך בקיום שגרה של מאבק בפשיעה ולשים את המאמץ לאכיפת התקנות לשעת חירום בעדיפות עליונה. מדובר באירוע שעשוי להימשך זמן רב ועלינו לשמור על הרציפות התפקודית של המשטרה, זאת לצורך עמידה במשימות ולהשתמש בחוכמה במשאב האנושי שהוא החשוב ביותר במערכה זו.

״המצב עימו אנו מתמודדים מייצר דילמות רבות ומורכבות גם לנו המפקדים ובוודאי לשוטרים שלנו. האתגר הפיקודי הוא להיות נוכחים עם השוטרים ולפעול תוך צמצום הסכנה לכוחות הפועלים בשטח. זה המקום שלכם המפקדים – לתווך את מדיניות הארגון לראשון השוטרים, לוודא שכל ההנחיות והתקנות ברורות, שמשתמשים בציוד המיגון והאמצעים הנדרשים ולהוביל את השוטרים לביצוע המשימה הלאומית החשובה הזו בבטחה, ברגישות ובמקצועיות המתבקשת״.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות