מערך הסייבר: המאמץ העיקרי הוא להגן על מערכות בריאות ותשתיות קריטיות

בשלב זה טרם נצפו בארץ מתקפות סייבר קולוסאליות נגד מוסדות בריאות או תשתיות קריטיות כפי שארע במדינות שונות בעקבות משבר הקורונה, אך המערך שומר על עירנות

אורי שיין. קרדיט: אנטון גוליבטי

מרכז הערכות לאומית באגף תשתיות עמידות במערך הסייבר אחראי על תחום התרגילים ועוסק בהטעמת התפישה לניהול מצבי משבר בקרב ארגונים וחברות. "בימים אלו, תחת משבר הקורונה, אנו מבצעים בשוטף מדידה של מצב ההגנה המשקי בסייבר ובעת אירוע או משבר סייבר, ממליצים כיצד לטפל", מסביר אורי שיין, ראש מרכז הערכות לאומית במרכז הסייבר הלאומי. בשלב זה טרם נצפו בארץ מתקפות סייבר קולוסאליות נגד מוסדות בריאות או תשתיות קריטיות כפי שארע במדינות שונות בעקבות משבר הקורונה, אך המערך שומר על עירנות.

"הפעילות בסייבר בצל משבר הקורונה מאפשרת למערכת הבריאות, מפעלי המזון, נמלי ים ותעופה, עסקים חיוניים ותשתיות קריטיות רציפות תפקודית תחת איומי סייבר. אין כרגע אירועים גדולים שנצפו. עם זאת, אנו רוצים שהסביבה המחשובית תמשיך לעבוד כבימי שגרה. לצורך כך, עשינו מיפוי של כל השחקנים הרלוונטים בהקשר הקורונה, מעבדות רפואיות , בתי חולים ועוד", אומר שיין.

בהקשר תקנות שעת חירום שנכנסו לתוקף במשק, שיין מסביר כי בעת זו אין עדיין מגבלות על תנועת אנשים להגיע למקום העבודה, ולכן חברות סייבר יכולות לעבוד תחת התקנות והוראות משרד הבריאות. "עבודה מרחוק הגדילה את משטח התקיפה וארגונים צריכים להתכונן לכך. לאור זאת, אנו רוצים לוודא שהשירותים במשק ואלו של חברות הסייבר ממשיכים. נכון לעכשיו אין עצירה של הגעה לעבודה וגם אישורי מעבר כרגע לא רלוונטים. יש להשמע לתקנות החירום המפורסמות ולהוראות משרד הבריאות", מסביר שיין. "לחברות IR שעובדות תחת תקנות משרד הבריאות אין מניעה מבחינת גופי אכיפה להגיע לאתרי הלקוחות אם מתעורר צורך."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית