צינור החמצן: בעיות גלישה באינטרנט נרשמו במהלך סוף השבוע בארץ

צינור החמצן: בעיות גלישה באינטרנט נרשמו במהלך סוף השבוע בארץ

bigstockphoto

משבר הקורונה משאיר מליוני ישראלים נעולים בבתים עם צינור חמצן יחיד - רשת האינטרנט. ביום שבת בשעות הבוקר, באזור רמת גן, נפל חדר תקשורת של חברת בזק בגלל בעיית חשמל, תקלה שהשאירה גולשים ללא אינטרנט וסודרה לאחר מספר שעות. באותו יום התגלתה גם בעיית IT בבזק בבסיס נתונים הקשור לממשק החברה מול ספקיות האינטרנט - בעיה זו לא גרמה לתקלות גלישה אלא טופלה פנימית בבזק.

מיד בתום סוף השבוע, אתמול (ראשון) בבוקר ועד שעות הערב חוותה חברת הוט בעיות תשתית שהשפיעו על הגלישה. "במהלך היום אירעה תקלת אינטרנט שמקורה בהוט נט. שירותי האינטרנט חזרו לכלל הלקוחות אולם נכון לרגע זה חלקם עדיין חווים איטיות בגלישה. אנו ממשיכים לפעול לייצוב הרשת במהירות ומצרים בפני כלל לקוחותינו, נמשיך לעבוד לילות כימים כדי לאפשר ללקוחותינו את חוית הגלישה והצפייה הטובה ביותר", מסבירים בתגובה רשמית של הוט.

לקוחות הסיבים של פרטנר וunlimited שדיברו עם ישראל דיפנס מדווחים על שירות רציף ללא תקלות במהלך הסופ"ש. עם זאת, מדובר בקבוצת מנויים קטנה יחסית לכלל הגולשים בארץ המחוברים לתשתית הסיבים. בפרטנר לא מוסרים כמה לקוחות מחוברים לסיבים, אך אומרים כי הסיבים מגיעים לכ600,000 בתי אב. בשל נחיצות רשת האינטרנט בימי סגר אלו בעקבות משבר הקורונה משרד התקשורת מפעיל חמ"ל ייעודי שמנטר את התקלות בארץ מול הספקיות וחברות התשתית.

אולי יעניין אותך גם