שר הביטחון: ״פיתחנו מערכת שו"ב לקורונה שתתן ציון תקן לכל אזרח - האם הוא מדבק״

נפתלי בנט, שר הביטחון, מציע תכנית לצאת מהמשבר הכלכלי הנוכחי שגרם וירוס הקורונה. בסיס התכנית הוא מערכת שו"ב לאוכלוסיה ומערך בדיקות בזמן אמת. המערכת פותחה על ידי 8200 וחברות אזרחיות

מקור: פייסבוק - שר הביטחון

צה"ל ומערכת הביטחון הם הגופים המתאימים לנהל את משבר הקורונה טוען שר הביטחון, נפתלי בנט במסיבת עיתונאים שערך היום (א'). הוא התייחס גם ללוגיסטיקה הטמונה בהקמת מרכזי בדיקות, בתי מלון לאחסון חולים, ותמיכה בבתי החולים. השר גם פרסם תכנית לאומית למאבק בקורונה שעיקרה—התמודדות עם מגפת הקורונה תוך חזרה מהירה של המשק לפעילות ומניעת הרס הפרנסה של מיליוני אזרחים.

התועלת בהקשחת התנאים על חברות עסקיות (לבטל את מכסת 30 אחוזי העובדים), אפסית - כך טוען שר הביטחון. "ההדבקות לא שם", אומר השר. עוד אומר השר שהמשרד פיתח מערכת שו"ב לאומית להתמודדות עם הקורונה. המערכת פותחה על ידי 8200 וגופים אזרחיים ותספק "מוניטין הדבקה" לכל אזרח. מעין ציון תקן האם האזרח מדבק. היא תדע על ידי שילוב מערך הבדיקות ואיכון סלולרי. "לא צריך לעשות חקירה על כל אזרח, מה שממילא לא מצליחים לעשות", אומר השר. "על פי המערכת, יוחלט למי עושים בדיקה. המערכת תבוסס על בינה מלאכותית."

אם במכולת התגלה נשא קורונה, האיכון הסלולרי יראה רק מי היה לידו באותה נקודת זמן. המערכת שפיתחנו תדע להגיד מי המעגלים שהיו לידו גם כמה ימים לאחר מכן. "אי אפשר לעשות זאת ידנית. הממשלה צריכה להפעיל את המערכת עם בקרות רלוונטיות. באמצעות המערכת הזו, יהיה אפשר לעבור למצב 'שגרת קורונה'. שליטה על קצב ההדבקה. הטלת סגר סלקטיבי על כיסי קורונה. בשביל זה צריך מערך בדיקות ומערכת מידע. רק משרד הביטחון יצליח בכך."

שר הביטחון רוצה "להסיר את הפטיש" מעל המגזר הפרטי בישראל באמצעות פיתוחים אלו. "אזרחים שוברים חסכונות. אין להם עתיד כלכלי", אומר שר הביטחון. באמצעות התכנית , טוען השר, אפשר לפתוח את הכלכלה אחרי הפסח. "אנחנו הורסים את העתיד הכלכלי של מליוני אזרחים ישראלים", אומר השר.

בנושא נוסף, אומר השר "אני לא רוצה לראות מצב שחייל צה"ל רודה באזרח ישראלי." זאת בהקשר לשיטור משותף של משטרה וחיילי צה"ל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית