בגלל הקורונה: עליה של מאות אחוזים במתקפות פישינג

בחודש מרץ האחרון עלה מספר המתקפות ל522 אלף - עלייה של כ350 אחוזים מאז ינואר האחרון. "אני מאמינה שהאקרים זיהו את נגיף הקורונה כמשהו שמשתמשים נואשים למצוא מידע לגביו", אמרה רחל וולש, סמנכ"לית תפעול בחברת Atlas VPN בהצהרה

bigstockphoto

נתונים שנותחו על ידי חברת Atlas VPN חושפים עליה של מאות אחוזים במתקפות סייבר בעקבות מגיפת הקורונה (COVID-19), כולל למעלה מ- 300,000 אתרים חדשים שנוצרו בחודש מרץ עם מילות מפתח הקשורות לווירוס. על פי הדיווח, בינואר, גוגל רשמה 149 אלף אתרי דיוג פעילים. בפברואר המספר הזה כמעט הוכפל ל 293,000.

בחודש מרץ עלה המספר ל522 אלף - עלייה של 350 אחוזים מאז ינואר האחרון. נתונים נוספים של חברת RiskIQ מראים כי נוצרו 317,000 אתרים חדשים עם מילות מפתח סביב ווירוס הקורונה במהלך השבועיים שבין התאריכים 9-23 למרץ.

בעוד הסריקה של RiskIQ מבוססת רק על חיפוש מילות מפתח, אתר ZDNet בדק חלק מאתרים אלה באקראי, ומצא כי בערך תשעה מתוך עשרה היו זדוניים או מנסים לייצר מכירות של תוספי מזויפים

"אני מאמינה שהאקרים זיהו את נגיף הקורונה כמשהו שמשתמשים נואשים למצוא מידע לגביו", אמרה רחל וולש, סמנכ"לית תפעול בAtlas VPN בהצהרה. "פאניקה מובילה לחשיבה לא הגיונית ואנשים שוכחים את היסודות של אבטחת מידע. לאחר מכן משתמשים מורידים קבצים זדוניים או מנסים לרכוש פריטים מבוקשים מאתרים לא בטוחים, וכתוצאה מכך הם הופכים לקורבנות הונאות."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית