בצרפת הצבא מגוייס למלחמה בקורונה, בהודו הצבא בסגר

בעוד בצרפת הצבא מגוייס ועוסק בשיתוף פעולה עם ארגונים אזרחיים כדי לסייע בעצירת התפשטות הנגיף, בהודו הופסק רכש צבאי והמטה הכללי הורה על סגר בכל יחידות הצבא, למעט צרכים ביטחוניים חיוניים

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. צילום ארכיון: AP

גישות הפוכות לתפקיד הצבא בימי קורונה: נשיא צרפת עמנואל מקרון גייס את הצבא לעזרת האזרחים ואילו בהודו הורתה הממשלה על הפסקת כל תנועות הצבא ומבצעי רכש ציוד.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בהשפעת שר ההגנה ורמטכ"ל צבא צרפת, הכריז הנשיא עמנואל מקרון על "Operation Resilience", מבצע צבאי שעיקרו שיתוף הצבא על כל זרועותיו בהגשת סיוע ושת"פ עם הארגונים האזרחיים בתחומי הבריאות, הלוגיסטיקה וההגנה על שלום הציבור וביטחונו, כלשון הודעת הנשיא.

משרד ההגנה והמטה הכללי בצרפת כבר גוייסו לכמה מבצעים של העברת חולי קורונה בכלי שיט של חיל הים. הנשיא מקרון הודיע כי הצבא משתלב בפעילות האזרחית במאבק במגפה, ובמקביל ימשיך הצבא לדאוג לביטחון המדינה בתחומי האיומים, הסייבר והביטחון הלאומי.

לעומת זאת, בהודו הגבילה הממשלה, בראשות רה"מ נרנדרה מודי את תנועות הצבא ברחבי המדינה הענקית, מחשש להתפשטות נוספת של המגפה, והקפיאה עסקות נשק קריטיות עבור הצבא וחיל הים.

העיתונות ההודית דיווחה כי הצבא ההודי עמד בפני עסקות נשק גדולות בסכום של 10 מיליארד דולר לרכישת מערכות חימושים משוטטים, רובי סער, מקלעים, כלי רק"ם וסוגי ציוד צבאי נוספים. בשל הקורונה הוארכו מועדי ההגשה של הצעות לאספקת הציוד. בהודעת הצבא נאמר כי יחידות הצבא מרבות להשתמש בחימושים משוטטים כדי להשמיד מטרות אויב מבלי להיכנס לטווח הירי של האויב. המטה הכללי הורה על סגר בכל יחידות הצבא ב-82 מחוזות המדינה, ועל הפסקת תנועות צבא למעט לצרכים ביטחוניים חיוניים ביותר. בהודו הופסקה גם תנועת טיסות הפנים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית