רח"ל ומקבילתה האמריקנית מקימות מנגנון משותף למאבק בקורונה

רשות החירום הלאומית ו-FEMA ערכו אמש שיחה ראשונה משותפת, יחד עם נציגי משרדי הבריאות, המלל, המשרד האמריקני לביטחון המולדת והמרכז לבקרת מחלות (CDC). בין השאר, הוחלט על הקמת קבוצות עבודה משותפות ומנגנונים להחלפת ידע

צילום אילוסטרציה: Bigstock

אתמול (ג') קיימה רשות החירום הלאומית (רח"ל) שיחת ועידה עם מקבילתה האמריקנית FEMA (הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום). מדובר בשיחת תיאום ראשונית, שבה הוחלט על הקמת צוותי עבודה משותפים בנושאים הקשורים להתמודדות עם נגיף הקורונה והשפעותיו.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מהצד הישראלי הוביל את השיחה ראש חטיבת שיתוף פעולה וסיוע ברח"ל, קובי וימיסברג, ולצדו מנהל המחלקה הבינלאומית של משרד הבריאות, ד"ר אשי שלמון, וראש מחלקת מדיניות חוץ במל"ל, ד"ר אבנר גולוב. מהצד האמריקני השתתפו נציגי המשרד לביטחון המולדת, משרד הבריאות והמרכז לבקרת מחלות (CDC). השיחה היא חלק מפעילות לשיתוף פעולה בינלאומי לנושאי חירום, שאותה מובילה רח"ל.

בין הנושאים שנדונו בשיחה היו עצירת התפשטות הקורונה, מציאת חיסון למחלה, הכלת המבודדים, סיוע לאוכלוסיית הגיל השלישי, קרבה רגשית במצב של ריחוק חברתי, התמודדות עם הרציפות התפקודית של המשק, חזרה לשגרה ושיקום חברתי וכלכלי. נציגי שתי המדינות החליפו מידע על הפערים והאתגרים העומדים בפניהם.

במהלך השיחה הוחלט במשותף על אבני הדרך ונושאי שיתוף הפעולה בין ארה"ב לישראל, אופן החלפת ידע ומידע, עדכונים הדדיים ובניית מנגנון לשיח שוטף. הפעילות חולקה לקבוצות מתמחות, שיעבדו בצורה שוטפת, ויעדכנו מדי כמה ימים את הפורום הרחב של המומחים על התקדמותן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית