לפטופ ישן של צבא גרמניה נמכר באי-ביי תמורת 90 יורו

הלפטופ כלל חומר צבאי מסווג על מערכת הגנ"א מבצעית. הוא נרכש על ידי חברה לאבטחת מחשבים, שלא התקשתה לקבל גישה למידע הצבאי

צילום אילוסטרציה: Bigstock

תמורת 90 יורו בלבד, רכשה חברה לאבטחת מחשבים בגרמניה באי-ביי מחשב נייד ישן של צבא גרמניה, ובו שלל מסמכים צבאיים מסווגים, כולל פרטי הוראות הפעלה של מערכת הגנה אווירית שעדיין נמצאת במצב מבצעי בגרמניה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

UK Defense Journal מדווח כי נציג חברת אבטחת המחשבים G Data מהעיר בוכום קנה באי-ביי תמורת 90 יורו מחשב נייד משומש של הבונדסווהר, צבא גרמניה, ובו מצאו מומחי החברה מידע טכני מפורט על מערכת ההגנה האווירית LeFlaSys Ozelot, שעדיין פעילה מבצעית ומיועדת להגן על מפקדות צבא ועל כוחות צבא ניידים.

לחומר שהתגלה במחשב הנייד ניתן הסיווג הביטחוני הנמוך ביותר בצבא גרמניה - "רק לשימוש בתפקיד". הוא כלל הוראות הפעלה של המערכת, הוראות לרכישת מטרות, פלטפורמות הנשק והוראות מפורטות צעד-צעד כיצד להשמיד את המערכת כדי שלא תיפול בידי צבא אויב או ארגון עוין.

מומחה האבטחה של החברה שקנתה את המחשב, טים ברגהוף, מסר לאתר DW כי הגישה לחומר בלפטופ היתה פשוטה וקלה, לא נדרשה סיסמה, וההגנה על החומר המסווג היתה קלושה.

דובר משרד ההגנה הגרמני מסר לשבועון "דר שפיגל" בתגובה כי במחשבים ישנים כאלו אמורים היו למחוק את כל החומר הצבאי, וכי "ללא ספק היה כאן משגה".  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית