תעשיות התעופה והביטחון מתחילות להרגיש את משבר הקורונה

חברות בתעשיות אלה חוו ירידה משמעותית בערכן בבורסה. רבות מהחברות נאלצו לסגור זמנית מתקנים שלהן בעקבות התפשטות הוירוס

תעשיות התעופה והביטחון מתחילות להרגיש את משבר הקורונה

מטוס F-35. מפעלים הקשורים לייצורו נסגרו. צילום ארכיון: באדיבות לוקהיד מרטין

חברת GE Aviation, יצרנית מנועים לתחום התעופה, מפטרת עשרה אחוזים מכוח האדם שלה בעולם. הסיבה העיקרית היא האטה בתחום התעופה האזרחית. יצרנית הסימולטורים הקנדית, CAE, מפטרת 465 איש ומבצעת הורדות בשכר על מנת לשפר תזרים.  

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ביפן ובאיטליה נסגרו מפעלים הקשורים לייצור מטוס ה-F-35. אלן לורד, האחראית על רכישה וקיימות במשרד ההגנה האמריקני, אמרה לכתבים כי נודע לה שעובדים של לוקהיד מרטין באיטליה הופנו לעבודה מהבית בגלל חששות מפני הנגיף. בנוסף, לוקהיד מגבילה את הנסיעות למתקן האיטלקי שלה בהנחיית מחלקת המדינה. צוות המנועים של פראט וויטני בקאמרי הופנה גם הוא לעבודה מהבית.

לוקהיד, ריית'און והוניוול היו בין עשרות חברות שיצאו מהתערוכה האווירית בסינגפור בחודש שעבר, שהיא בדרך כלל תערוכת הסחר הביטחוני הגדולה ביותר באסיה. גם החברות בואינג, MDBA וריית'און סגרו מפעלים באופן זמני בעקבות התפשטות הוירוס.

חברות הנסחרות בבורסה חוו נפילה מהותית בערך הנסחר שלהן. פרט לאלה שצויינו עד כה, גם United Technologies ספגה מפלה במחיר המניה. גם מדד ה-SPADE Defense Index שמייצג את החברות הביטחוניות בארה"ב נפל בעשרות אחוזים בימים האחרונים.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022