צרפת שיחררה איראני שעסק בהברחת רכיבים לתעשיית המל"טים

ג'לאל רוחולנאג'אד, 41, נעצר בצרפת בפברואר 2019. הוא פעל בשם חברה שמספקת רכיבים לתעשיית המל"טים של משמרות המהפכה באיראן

צרפת שיחררה איראני שעסק בהברחת רכיבים לתעשיית המל"טים

מל"ט איראני. צילום ארכיון: AP

"ארצות הברית מתחרטת עמוקות על ההחלטה החד-צדדית של צרפת לשחרר ממשמורתה הלאומית את האיראני ג'לאל רוחולנאג'אד", נכתב בפרסום של מחלקת המדינה האמריקנית, "רוחולנאג'אד היה נושא לבקשת הסגרה אמריקנית. יש נגדו כמה אישומים אמריקניים יוצאי-דופן הקשורים לייצוא בלתי-חוקי של יישומים צבאיים בניגוד לסנקציות. לארצות הברית ולצרפת יש אינטרס משותף להביא לדין את הנאשמים בפשעים חמורים, במיוחד במקרים עם השלכות ביטחוניות לאומיות. מצער במקרה זה כי צרפת לא הצליחה לקיים את חובות האמנה שלה ומנעה את רדיפת הצדק".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

רוחולנאג'אד, בן 41, נעצר בצרפת בפברואר 2019. הוא פעל בשם חברת Rayan Roshd Afzar. החברה מספקת מרכיבים לתעשיית המל"ט של משמרות המהפיכה. "ראיאן רושאד ייצרה רכיבים טכניים לתוכנית כלי הטיס הבלתי-מאוישים של ה-IRGC. ראיאן רושאד פעלה לייצור תוכנה לתוכנית התעופה והחלל של IRGC. בנוסף, ראיאן רושאד ייצרה כלים שתמכו במאמצים של IRGC להגביל ולחסום תוכן מדיה חברתית ותקשורת באיראן", נכתב בפרסום סנקציות של משרד האוצר האמריקני מ-2017.

בפרסום עדכני יותר, ממרץ האחרון, ישנו חיבור בין רוחולנאג'אד לחברה סינית בשם Wuhan IRCEN Technology. מה עושה החברה? ובכן, עוסקת בפיתוח ומסירה של ציוד להשגת מיקרוגל בעלות עוצמה גבוהה למשך ננו-פיקו-שניות.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022