דיסוננס טכני: הכל טוב או שיש בעיה בתשתיות התקשורת בישראל?

במשרד התקשורת טוענים שאין חשש לבעיות תקשורת בשל משבר הקורונה. אולם, במשרד ביקשו מנטפליקס לרדד את האיכות כדי לחסוך כמה אחוזי רוחב פס בודדים בישראל

צילום מסך https://www.netflix.com

משרד התקשורת יחד עם ספקיות האינטרנט טוענים שאמנם יש עליה בצריכת רוחב פס בישראל, אך שאין בעיה של "סתימת עורקים". מנגד, משרד התקשורת מפרסם היום (ב') שהוא ביקש מנטפליקס לרדד את איכות הצפייה על מנת לא להגיע למצב חירום תקשורתי. 

"בעקבות העומס בתעבורת הנתונים עליו מדווחים ספקי שירותי האינטרנט בישראל בצל משבר נגיף הקורונה (גידול של כ-20%- 30% בממוצע מהשגרה), פנה משרד התקשורת לחברת Netflix העולמית בבקשה להוריד את קצב הסיביות של שידורי החברה כפי שעשתה החברה במדינות האיחוד האירופי. Netflix נעתרה לבקשת משרד התקשורת ותוריד את קצב שידור הסיביות למשך 30 יום. שינוי זה ייושם כבר במהלך השבוע בהדרגה בכדי להימנע מעומס נוסף על הרשתות", מסבירים במשרד.

דובר מטעם נטפליקס מסר כי: "בעקבות הדיונים בין משרד התקשורת הישראלי ל- Netflix  ובהתחשב באתגרים יוצאי הדופן שהעלה וירוס הקורונה - החלטנו להתחיל להפחית את שיעורי הסיביות בכל השרתים שלנו בישראל למשך 30 יום. אנו מעריכים כי הדבר יפחית את העומס ברשתות הישראליות בכ- 25% ובמקביל יבטיח שירות איכותי למשתמשינו".

מאז שהמשק עבר לעבודה מרחוק בגלל צמצום הפעילות במשק עקב הקורונה, חלה עליה משמעותית בניצול רוחב הפס בישראל ותלונות מהציבור החלו להגיע. בזק בינלאומי הגדילה את רוחב הפס ב50 אחוזים לאור תלונות המשתמשים. נכון ל2019 נטפליקס הייתה אחראית על כ13 אחוזים מרוחב הפס העולמי. צעדים כמו אלו בישראל נוקטת גם אירופה בצמצום רוחב הפס של נטפליקס ויו-טיוב.

אם הסטטיסטיקה של נטפליקס העולמית (13 אחוזים) נכונה גם לישראל, אזי מדובר בחסכון של אחוזי רוחב פס בודדים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית