קרב נגד קורונה: צה"ל נכנס לכוננות שיא

הצבא ריכז פקודות מבצע תחת השם "קרן אור". מצב הכוננות של צה"ל עבר מ"אשנב" ל"בריח". במקרה של הכרזת סגר כללי, צה"ל מכין שני גדודים שיהיו אחראים על חיטוי וכוחות שיאכפו יחד עם המשטרה את הסגר. כך נראית היערכות צה"ל

 

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בסיור בפיקוד העורף. צילום: דובר צה"ל 

צה"ל נערך באופן נרחב לאפשרות של הטלת סגר כללי על המדינה במסגרת התפשטות וירוס קורונה. דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, הציג את ההיערכות של הצבא תחת פקודת "קרן אור". "ריכזנו פקודת מבצע: לפקודת המבצע קוראים 'קרן אור', המרכזת את המאמצים של צה"ל. ההגדרה בפקודה הייעודית היא התמודדות עם הקורונה. הרמטכ"ל כוכבי עשה הערכת מצב ועדכן את מצב הכוננות של צה"ל ממצב 'אשנב' - מצב השגרה למצב 'בריח' בשל האפידמיה".

צפו בהיערכות של צה"ל במסגרת פקודת "קרן אור"

דובר צה"ל הדגיש כי כל היחידות כישרות והתייחס לביקורת שהופנתה כלפי הצבא על היעדר האכיפה של התקהלויות. "אנחנו יודעים שיש מקומות עם התקהלויות. יש מקומות שמיגרנו ואנחנו פועלים להבטיח את בריאות המשרתים. נחמיר את המצב עם עצמנו: שיטת המשמרות - שתי משמרות ובחלק מהמקרים שלוש משמרות, כך שהמשמרות לא פוגשות כלל אחת את השנייה. המשמרת בטייסת כוללת טייס וטכנאי בקפסולה נפרדת. אם יש תחלואה באחת המשמרות פשוט נחליף קפסולה כדי להמשיך תפקוד של היחידה הטקטית", אמר תא"ל זילברמן.

"בטווח היותר רחוק", אמר תא"ל הדי זילברמן, "אם תתרחב התחלואה צה"ל מכשיר שני גדודים של פיקוד העורף לטהר אזורים מקורונה. זאת על בסיס יכולת צה"ל לטהר אזור מנשק כימי. החובשים של צה"ל בסדיר ובמילואים יעזרו בעבודות עזר למערכת הבריאות. יהיה גם סיוע לאזרחים ותיקים: גיבוש שורה של צעדים לסיוע לאוכלוסיות חלשות בדגש על הקשישים. זה כרגע בתכנון".

הכנות לוגיסטיות בצבא. צילום: דובר צה"ל

מבצע התרמות דם בשיתוף עם מד"א. צילום: דובר צה"ל 

במקרה הצורך, צה"ל צפוי לסייע גם למשטרת ישראל אם יוחלט על סגר. "עשינו נוהל קרב עם המשטרה. בהינתן שהמדינה תחמיר ההנחיות אנחנו יודעים לתאם פיקוד ושליטה עם המשטרה והכוח הנדרש לאכיפת הסגר. זה יהיה סד"כ רגלי. נסדיר את זה משפטי. זה תכנון בלבד", אמר תא"ל זילברמן.

בנוסף לסיוע לאוכלוסייה האזרחית, צה"ל מסייע גם בפאן הטכנולוגי: היחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין, יחידה 81 פיתחה ארבעה פיתוחים: הסבת מכשירי הנשמה ביתיים למכשירי הנשמה שמסייעים לחולי קורונה; ייצור מסכות מגן שיסייעו לצוותים רפואיים; הפיכת רכבים לרכבים ממוגנים לניוד חולים; פיתוח אפליקצה שתסייע לחיל רפואה לנהל את הבדיקות. 

צפו בפעילות של היחידה הטכנולוגית המיוחדת

פיתוח מכשיר ההנשמה של יחידה 81. צילום: דובר צה"ל 

הרכב הממוגן לניוד חולים. צילום: דובר צה"ל

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית