הפוגה זמנית: קבוצות פשע יפסיקו לתקוף מוסדות רפואיים בסייבר

מפעילי הכופרות בעולם מפסיקים מתקפות נגד מוסדות רפואיים באופן זמני בשל התפשטות הקורונה

bigstockphoto

התפשטות הקורונה בעולם מציבה את מוסדות הרפואה בעולם בפני שוקת שבורה. אין מספיק מכונות הנשמה, אין מספיק צוות רפואי (חלקו בבידוד), והעומס של החולים במגמת עליה גדולה. במציאות כזו, תקיפת סייבר על מוסד בריאות יכולה להיות הרסנית לאותו מוסד ולמדינה כולה. במקרה קיצון, מתקפה כזו יכולה לעלות באובדן חיי אדם.

על רקע דברים אלו, אזכיר כי מתקפות סייבר על מוסדות רפואיים בשגרה אינן נדירות. אפילו בימים האחרונים הותקפו מוסדות בריאות בארה"ב על אף איום הקורונה. מתקפת סייבר, בעיקר כזו שמשתקת תשתיות מחשוב כמו מתקפת כופר, יכולה להיות הרסנית בהקשר זה. לאור המצב, פרסום של bleepingcomputer חושף כי חלק ממפעילי תוכנות כופר הצהירו כי הם לא יתקפו ארגוני בריאות ורפואה במהלך מגיפת הקורונה. לפחות באופן זמני.

אתמול בערב, BleepingComputer פנה למפעילי הכופרות, Maze, DoppelPaymer, Ryuk, Sodinokibi/REvil, PwndLocker, and Ako ושאל אותם לגבי המצב. קבוצת DoppelPaymer אמרה שהיא לא תוקפת מוסדות בריאות ואינה מתכוונת להתחיל בכך. Maze אמרה שהיא משהה את המתקפות זמנית. על אף ההצהרות החיוביות, יש להמתין לראות כיצד יתפתחו השבועות הקרובים בהקשר זה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית