בעקבות מתקפת כופר: עתיד חברת Travelex מונח על הכף

דירקטוריון החברה אינו מסוגל "להעריך במדויק את מצבה הכספי של החברה וקיימת אי וודאות מהותית ביכולתה של הקבוצה להמשיך כעסק חי"

המסחר במניות חברת Finablr, הבעלים של שירות התשלומים Travelex הושהה ומנכ"ל החברה התפטר מכיוון שהארגון מזהיר כי קיימת "אי וודאות מהותית" באשר ליכולתו להמשיך כעסק חי. הרשות להתנהלות פיננסית הסכימה להשעות את המסחר במניות החברה לאחר שמניות החברה צנחו בכמעט 10 אחוזים. בהצהרה חשפה החברה צ'קים של כ-100 מיליון דולר שנכתבו לפני רישומה בבורסה בשנה שעברה, אשר "עשויים לשמש כאבטחה להסדרי מימון לטובת צדדים שלישיים".

המשמעות היא שהדירקטוריון אינו מסוגל "להעריך במדויק את מצבה הכספי של החברה וקיימת אי וודאות מהותית ביכולתה של הקבוצה להמשיך כעסק חי". המנכ"ל פרומוט מנגאט התפטר וחברת קרול מונתה לביצוע חקירה עצמאית. ועדה של דירקטורים עצמאיים תבחן את פונקציות ניהול הנזילות ותזרימי המזומנים ואת האפשרויות האסטרטגיות של החברה.

מייסד Finablr ובעלי רוב המניות, BR Shetty מתמודד גם עם בעיות בעסק האחר שלו, NMC Health, שנאלץ להשעות את המסחר לאחר שגילה עדויות להונאה אפשרית. עסקי Travelex ספגו מכה קשה מוקדם יותר השנה לאחר שתקיפת תוכנת כופר הפסיקה את שירותיה במשך מספר שבועות.

אולי יעניין אותך גם