אמזון ניצחה: מכרז הענן של הפנטגון נפתח שוב לתחרות

מכרז הענן הענק של הפנטגון בהיקף של 10 מיליארדי דולרים נפתח שוב לתחרות לאחר שכבר הוענק למיקרוסופט בסוף שנה שעברה

Touch Of Light | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:The_Pentagon,_cropped_square.png

הפנטגון ביקש משופט פדרלי הארכה של 120 יום "לשקול מחדש את הערכתו" ולנקוט בפעולה מתקנת של חוזה הענן בפרויקט JEDI שהעניק למיקרוסופט באוקטובר, שיכול להגיע להיקף של עד 10 מיליארד דולר בעשור הבא. בפניה משפטית ביום חמישי האחרון, הפנטגון ביקש מהשופטת פטרישיה קמפבל-סמית דחייה לטיפול ב"היבטים שונים" של מכרז JEDI שהובאו על ידי אמזון, שטענה נגד ההכרזה על הזכייה של מיקרוסופט.

הפנטגון מתכנן לצמצם את מכרז הJEDI ולקבל "עדכוני הצעות", על פי ההגשה החדשה, כך חברות יוכלו להתחרות מחדש על החוזה. "עיכוב זה הוא האינטרס של הצדק מכיוון שהוא ייתן לסוכנות הזדמנות לשקול מחדש את החלטת הפסיקה הנדונה לנוכח טענות AWS", נכתב בטענה של הפנטגון. 

החלטת הפנטגון מגיעה לאחר שקמפבל-סמית' אמרה כי אמזון עשויה להצליח להוכיח שהפנטגון עשה טעות בהערכת ההצעה של מיקרוסופט בנוגע ל"פתרון אחסון שאינו תואם" שהציעה החברה. בחוות הדעת של השופטת שנתנה צו מניעה לעבודה תחת JEDI, היא העריכה רק אחד מכמה פגמי הערכה שנטענו על ידי אמזון, ולא התייחסה לטענות של אמזון להתערבות פוליטית מצד הנשיא טראמפ.

"אנו שמחים כי משרד ההגנה הכיר בסוגיות 'מהותיות ולגיטימיות' שהשפיעו על החלטת הזכייה בJEDI, וכי יש צורך בפעולה מתקנת. אנו מצפים לפעולה מתקנת שלמה, הוגנת ויעילה אשר מבודדת לחלוטין את ההערכה המחודשת מההשפעה הפוליטית ומתקנת את הסוגיות הרבות המשפיעות על החלטת הזכייה הפגומה הראשונית", אמר דובר אמזון.

בהצהרה, מיקרוסופט הגנה על החלטת הפנטגון ואמרה שהיא נותרת בטוחה שההצעה שלה הייתה "מעולה מבחינה טכנולוגית". דובר מיקרוסופט, פרנק שו, אמר כי "אנו מאמינים שמשרד ההגנה קיבל את ההחלטה הנכונה. עם זאת, אנו תומכים בהחלטתו לשקול מחדש מספר קטן של גורמים שכן ככל הנראה זו הדרך המהירה ביותר לפתור את כל הסוגיות ולספק במהירות את הטכנולוגיה המודרנית הדרושה לאנשים ברחבי הכוחות המזוינים שלנו. לאורך כל התהליך הזה, התמקדנו בהאזנה לצרכי הפנטגון, אספקת המוצר הטוב ביותר ושום דבר שעשינו לא עיכב את תהליך הרכש. אנו לא מתכוונים לשנות גישה זו כעת. "

בהצהרה לnextgov, הפנטגון טען כי JEDI הוענק כראוי.

נכון לעכשיו, אמזון היא החברה היחידה עם הסמכות האבטחה הנדרשות לאירוח נתונים סודיים, אם כי מיקרוסופט פועלת להשיג דרישות אלה. בסך הכל, סביב חוזה פרויקט JEDI הוגשו ארבע תביעות בשנתיים האחרונות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית