בשורה לתעשיות הביטחוניות: זמן הטיסה לדרום אמריקה קוצר

האישור שהעניקה סודן לישראל לטוס מעל שטחה מאפשר לקצר משמעותית את זמן הטיסה לדרום אמריקה. בעידן פוסט קורונה, ייהנו מכך גם תעשיות הביטחון והסייבר הישראליות

ז'איר בולסונרו, נשיא ברזיל. צילום: רויטרס

התכנית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקצר את זמן הטיסה לשוקי דרום אמריקה דרך אפריקה עבדה. על פי פרסום של אתר port2port, הטיסות הישירות של חברת התעופה LATAM מישראל לאמריקה הלטינית יתקצרו בכשעתיים לכל כיוון. הקו הישיר של החברה מישראל יעבור בשמי אפריקה ואז מעל האוקיינוס האטלנטי ישירות לברזיל.

משמעות הדברים, בעידן פוסט קורונה כמובן, היא כי תעשיות הביטחון והסייבר יזכו לקיצור זמנים משמעותי בשל הסכמת סודן למעבר טיסות מישראל מעל שטחה. על פי הפרסום, זמן הטיסה המוערך יהיה בהלוך כ-13 שעות (במקום כ-15) ובחזור כ-12 שעות (במקום כ-14).

על פי הירחון לסטטיסטיקה של סחר חוץ ינואר 2020 שמפרסת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הייצוא לדרום אמריקה בינואר האחרון עמד על 98 מיליוני דולרים והייבוא על 55 מיליוני דולרים. ברזיל היא יעד הייצוא המרכזי לאזור זה, בהיקף 71.5 מיליוני דולרים. ברזיל היא גם מקור הייבוא המרכזי מדרום אמריקה (18.5 מיליוני דולרים), אחריה ארגנטינה (10.7 מיליונים) ואורוגואי (9.6 מיליון).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית