משרד התקשורת: רוחב הפס הקיים תומך בצעדים שנוקטת הממשלה

"לא מזהים בעיה באספקת רוחב פס", אומרים במשרד התקשורת בעקבות ההגבלות שהוטלו על המשק הישראלי

bigstockphoto

הגבלות העבודה שהטילה הממשלה על המשק בעקבות התפשטות ווירוס הקורונה בארץ מביאות הרבה עסקים לסגור משרדים ולעבוד מהבית. הממשלה אף החליטה לסגור את מוסדות החינוך ולהעביר את תלמידי ישראל ללימוד מקוון. בכל הגילאים. מעבר של עובדים ותלמידים לעבודה מהבית צפויה להעלות את עומסי רוחב הפס על ספקי התקשורת.

לאור המציאות המשתנה אומרים גורמים בכירים במשרד התקשורת לישראל דיפנס כי תשתיות התקשורת בישראל תומכות בהחלטות הממשלה. "רוחב הפס יוצא מליבות מסוימות של חברות ומתפזר לכל הארץ. תלוי באיזה מקומות. יש כאלו עם רוחב פס רחב יותר או צר יותר. פריסת התשתיות יודעות לספק תשתית מספיקה לכל משק בית. לא כל משק בית צורך אותו רוחב פס", מסבירים הגורמים. "אנחנו מזהים יותר עומסים מאשר ימים רגילים, אבל חברות התקשורת יודעות לספק אותם. לא מזהים בעיה באספקת רוחב פס."

עוד מוסיפים במשרד התקשורת כי לחברות התקשורת יש מדיניות חלוקת רוחב פס (QOS) בהתאם לצרכים של מדינת ישראל. "כל חברה מיישמת את המדיניות ללא צורך בהתערבות של המשרד", אומרים הגורמים. כחלק ממאמץ הממשלה וכחלק מהגדרת משק התקשורת כמשק חיוני, מקיים שר התקשורת חה"כ דוד אמסלם, הערכות מצב ובתוך כך הנחה את מנכ"ל המשרד, לפתוח מרכז שליטה ייעודי שיחל לפעול באופן מלא החל מהיום (16.3).

תפקידי מרכז השליטה כוללים גיבוש תמונת מצב כולל למשק התקשורת, מעקב ובקרה אחר שינויים בשוק התקשורת, מתן הוראות להערכות נכונה להמשך, ריכוז בקשות חברות התקשורת ומתן מענה מקצועי לבקשות בטווחי זמן קצרים, גיבוש תמונת מצב טכנית הנדסית והגדרת סדרי עדיפויות לפניות שיתקבלו וטיפול בפניות הציבור.

עם זאת, למרות המרכז השליטה, משרד התקשורת טרם מפרסם נתוני עומסים בזמן אמת בכל רשתות מפעילי התקשורת בארץ. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית