רשת "צבאית-אזרחית": נחשפה הברחת אמל"ח מצה"ל לרשות הפלסטינית

עשרות חשודים, ביניהם חיילים ואזרחים, נעצרו בחשד שגנבו אמצעי לחימה מבסיסי צה"ל והעבירו אותם לשטחי הרשות הפלסטינית

רשת "צבאית-אזרחית": נחשפה הברחת אמל"ח מצה"ל לרשות הפלסטינית

אלפי כדורים נתפסו. צילום: משטרת ישראל

המשטרה מצ"ח ושירות הביטחון הכללי חשפו רשת סחר בחלקי נשק ואמל"ח, שכללה קשר בין חיילי צה"ל, אזרחים ותושבי הרשות הפלסטינית. במסגרת החקירה עלה חשד כי חיילי צה"ל סוחרים יחד עם אזרחים בתחמושת ובחלקי נשק אשר מועברים לשטחי הרשות הפלסטינית.

ב-19 בדצמבר 2019 סיכלה יחידת מג"ן (מודיעין גבולות נגב) הברחת אלפי כדורי תחמושת לרשות הפלסטינית, כאשר רכב פרץ את מחסום "מיתר" ונעצר על ידי השוטרים. עם התקדמות החקירה הסמויה עלה כי ישנו קשר בין אירוע זה לבין החקירה הסמויה המתנהלת.

מהמשטרה נמסר כי בפעילות מבצעית משותפת עם המשטרה הצבאית החוקרת ובשילוב לוחמי מג"ב מיחידת המסתערבים ולוחמי יס"מ, נעצרו במהלך החקירה 21 חשודים מעורבים – חיילים, אזרחים ופלסטינים. מהחקירה עלה כי החיילים גנבו תחמושת רבה מרשות הצבא ואף גנבו חלקי נשק צבאיים תקניים והחליפו אותם בחלקים מזויפים, תוך שהם מנצלים את נגישותם לנשק ואת מקצועם כנהגים על מנת להעביר את האמל"ח.

מעצרם של החשודים האזרחים הוארך מעת לעת ועם תום מלאכת החקירה הוגשה אתמול נגדם הצהרת פרקליטות מחוז דרום בדבר הגשת כתב אישום. בבית הדין הצבאי במחוז דרום הוגשו היום כתבי אישום נגד החיילים החשודים. פרקליטות מחוז דרום תגיש כתבי אישום נגד האזרחים.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל