המאבק בקורונה: המשטרה תרכוש חומרי חיטוי

משטרת ישראל נערכת לטיפול ממושך באוכלוסיה במסגרת המאבק נגד התפשטות הנגיף, ופרסמה מודעת רכש בהיקף של ארבעה מיליון שקלים לקניית כמות חומר. היקף הרכש אמור להספיק לארבעה חודשים לתמיכה בפעילות המשטרה

אילוסטרציה: רויטרס

המשטרה יצאה לרכש חומר חיטוי לנגיף הקורונה במסגרת תקציב המספיק לארבעה חודשים. על פי הפרסום, קצין הרפואה הראשי של צה"ל המליץ על החומר בכמות בהיקף של מיליון שקלים לחודש לכל המדינה. המשטרה הקצתה מראש תקציב בהיקף של ארבעה מיליוני שקלים, המספיק לארבעה חודשים.

בפרסום של המשטרה לא ברור מי הספק או באיזה חומר אישר קרפ"ר להשתמש. עם זאת, חיפוש קצר ברשת מעלה כי מדבירים בארץ החלו לשווק חומר "לטיפול בקורונה" בשם סימקסין. משרד הבריאות מיהר להוציא הבהרה כי "אין להשתמש בציוד הדברה לפעולות ניקוי וחיטוי, מחשש לשאריות חומרי הדברה. הנחיות לניקוי ולחיטוי נגד גורמים מיקרוביאליים כגון נגיף קורונה חדש, הן אך ורק בסמכות ובאחריות של משרד הבריאות".

גם חברת האוטובוסים "אפיקים" משתמשת בסימקסין לטיהור אוטובוסים. "הניקוי היסודי והחיטוי של כל אוטובוס עולה לחברה כ-100 שקלים וכולל ניגוב יסודי וניקוי של כל חלקי האוטובוס, כולל ריסוס מחטה. על ביצוע החיטוי עצמו אמונה חברת טבע הדברות שמשתמשת בחומר בשם סימקסין שהינו תכשיר חיטוי רב-ערכי משמיד חיידקים פטריות ווירוסים", נכתב בפרסום.

החברה המשווקת את החומר היא סיקמקס שהיא גם ספקית של משרד הביטחון. כאמור, לא ברור אם המשטרה רכשה את החומר המסוים. פנינו למשטרה לברר איזה חומר רכשו. אם תתקבל תגובה, היא תפורסם כאן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית