תחזית: "הביקוש הרב למסוקי צ'ינוק יאפשר לייצרם עד 2025"

גורמים בפנטגון סבורים כי הביקוש למסוקי התובלה הכבדה CHINOOK CH-47 תאפשר את המשך הפעילות לשנים הקרובות. כזכור, ישראל מעוניינת לרכוש 20 מסוקי תובלה חדשים - צ'ינוק או CH-53K KING STALION

מסוקי צ'ינוק של בואינג. צילום: באדיבות החברה

צבא ארה"ב סבור שהביקוש הגדול למסוקי התובלה הכבדה CH-47 CHINOOK של בואינג בארה"ב ומחוצה לה, יאפשר לקיים את קו הייצור של המסוקים לפחות עד שנת 2025.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

FLIGHT GLOBAL פרסם כי המסוק צ'ינוק מתחרה "ראש בראש" בגרמניה ובישראל עם המסוק CH-53K KING STALION של סיקורסקי/לוקהיד מרטין על עתיד צי מסוקי התובלה הכבדה של שני חילות האוויר. גרמניה מעוניינת לרכוש 60 מסוקים, וישראל 20 מסוקים.

ברוס ג'ט, סגן שר ההגנה לענייני רכש, לוגיסטיקה וטכנולוגיה, אמר בעדות בוועדת הכוחות המזויינים של הקונגרס כי אחרי שיחות עם אנשי בואינג, ברור שניתן יהיה להגיע לקצב ייצור של 18 מסוקי צ'ינוק בשנה.

כרגע נמצאים בשלבי הזמנות וייצור במפעלי בואינג בפילדלפיה מסוקי צ'ינוק עבור הולנד (6), סינגפור (8) ופרויקט גדול לשדרוג 17 מסוקי צ'ינוק ישנים עבור חיל האוויר של ספרד. צפויות הזמנות בבריטניה, ואילו איחוד האמירויות קיבלה אישור מוושינגטון לרכוש 10 מסוקים. צרפת הזמינה שני מסוקי צ'ינוק עבור הכוחות המיוחדים של צבאה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית