ארה"ב נערכת לקיום קרבות אוויר מבוססי בינה מלאכותית בין מטוסים

משרד ההגנה האמריקני מתכונן לאפשרות עתידית של קרבות אוויר מסוג זה בין מטוסי קרב, וכבר חתם על חוזי פיתוח ראשונים שאמורים להביא למימוש החזון

 

מטוס קרב אמריקני. צילום (ארכיון): AP

קרב אוויר (DOGFIGHT) אוטומטי בין שני מטוסי קרב שינוהל בסיוע בינה מלאכותית (AI), ללא מעורבות של הטייסים. ארגון המו"פ של משרד ההגנה האמריקני (DARPA) מתייחס ברצינות רבה לחזון של קרבות אוויר בין שני מטוסים על בסיס בינה מלאכותית. במסגרת זו, משרד ההגנה כבר חתם על חוזים ראשונים האמורים להביא לכך שבעתיד בינה מלאכותית תפיל מטוס אויב בשחקים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

אתר "אוויישן וויק" דיווח כי הרעיון הוא ניהול קרב אוויר על ידי בינה מלאכותית, אך רק כאשר שני המטוסים היריבים מתמרנים קרובים זה לזה. התכנית של דרפ"א נקראת ACE, (הערכת קרב אוויר). בשלב הראשון מדובר על פיתוח אלגוריתמים שילמדו וידריכו את הטייס כיצד לסמוך בצורה מלאה על הבינה המלאכותית במחשב מטוסו, שתבצע עבורו את מלאכת הפלת מטוס האויב.

סוכנות דרפ"א מסרה כי ייערכו ניסויים בשלושה שלבים: בתחילה סימולציות, אחרי כן ניסויים בכלי טיס בלתי מאוישים ורק בשלב הסופי ניסויים עם טייסים אנושיים.

החוזה הראשון נחתם עם חברת לוקהיד מרטין (כ-10 מיליון דולר) לפיתוח האלגוריתמים המתאימים. כמו כן, פנתה דרפ"א לשמונה צוותים של אנשי אקדמיה ותעשייה והטילה עליהם לפתח ולהציע מערכי אלגוריתמים המיועדים לנהל בעתיד באופן אוטומטי קרב אוויר בין שני טייסים ומטוסים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית