סכנת קידוחי נפט בצל התפשטות נגיף קורונה

בתעשיית האנרגיה נרשם מקרה ראשון של הדבקה של אסדת גז בים. עובד נורבגי על אסדה בים הצפוני נמצא חיובי לנגיף והוכנס לבידוד. לאור המקרה, נראה כי משרד האנרגיה צריך תכנית להתמודד עם חיטוי האסדה למקרה שבו יתגלו חולים בנגיף

סכנת קידוחי נפט בצל התפשטות נגיף קורונה

צילום: מתוך אתר משרד האנרגיה

עובד של חברת האנרגיה הנורבגית אקווינור (Equinor) נמצא חיובי לנגיף הקורונה ונכנס לבידוד באסדת קידוח בים הצפוני, כך דיווחה החברה בשבוע שעבר. "מדובר במקרה ראשון בתעשיית האנרגיה במתקן בים. המקרה מדגיש את האתגר במניעת זיהום של אלפי עובדים המתגוררים על אסדות ופלטפורמות", כך לפי פרסום של Marinelink.

המקרה בנורבגיה רלוונטי גם למדינת ישראל הנסמכת על אספקת הגז מהים באמצעות קידוחים. לאור המקרה, נראה כי משרד האנרגיה צריך תכנית להתמודד עם חיטוי האסדה למקרה שבו יתגלו חולים בנגיף. בעבר הוציא שר האנרגיה צו זמני לתיקון תקלה באסדה, השאלה אם במקרה של הידבקות באסדה, השר יידרש לצו נוסף.

על פי הפרסום, העובד נמצא בבידוד בפלטפורמת הנפט והגז של מרטין לינגה מול נורבגיה, שם אמורה הפעילות להתחיל בסוף השנה. המצב צפוי לפגוע בפעילות, אך אנשי הצוות יישארו במתקן, בעוד העובדים יפחיתו את הישיבות וישבו רחוק זה מזה במזנונים כדי למנוע זיהום נוסף. במתקן עובדים 776 איש המתעסקים בפרויקט הפרוס על פני שלושה מתקנים, מרטין לינגה, אסדת הקידוח של מארסק ואסדת האירוח Floatel Endurance. החברה חיכתה גם לתוצאות בדיקות של שני עובדים נוספים, כך נכתב.

המקרה מדגיש את הסיכון לתעשייה, שכבר סובלת מהתרסקות במחירים לאחר שרוסיה וסעודיה לא הסכימו לקיצוץ התפוקה. "עובדי תעשיית הנפט מגיעים ממדינות שונות, עובדים בסמיכות וחולקים את אותם מסוקים ושדות תעופה כדי לטוס לקידוחים, מה שמקשה על מניעת זיהום", הוסיפו בכתבה.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022