לראשונה: מטוס מטען צבאי נחת בשדה התעופה "רמון"

משרד הביטחון, צה"ל ורש"ת הנחיתו את המטוס, שהגיע מארה"ב, ובכך השלימו את הכנת שדה התעופה רמון לקליטת סיוע בשעת חירום

מטוס המטען שהונחת בשדה תעופה רמון. צילום: דוברות משרד הביטחון

משרד הביטחון, צה"ל ורשות שדות התעופה הנחיתו לראשונה מטוס מטען עם ציוד צבאי מארה"ב בנמל התעופה "רמון" ליד אילת, והשלימו את הכנת שדה התעופה לקליטת סיוע צבאי ואזרחי במצבי חירום.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי הודעת משרד הביטחון, בתום חודשים של הכנה מבצעית ולוגיסטית, יחידת הממונה על השינוע במנהל הרכש (מנה"ר) של משהב"ט, יחד עם  צה"ל ורשות שדות התעופה, השלימה את מיבצוע נמל התעופה הבינלאומי על שם אילן ואסף רמון לקליטת סיוע אווירי בינלאומי בשעת חירום. מאז פתיחתו במארס 2019, משמש נמל "רמון" כשדה חליפי לנתב"ג למטוסי נוסעים, בשגרה ובחירום. 

המבצע להתאמת השדה לצורכי מערכת הביטחון תוכנן במסגרת התרגיל המשותף לישראל וארה"ב "Juniper Cobra". למרות ביטול תרגיל המפקדות המשותף ולאור החשיבות הגדולה בעת הזאת שבהכשרת שדה נוסף לקליטת סיוע בינלאומי, החליט משרד הביטחון להמשיך במבצוע הנמל.

בשיאו של המבצע הונחת בנמל התעופה רמון מטוס מטען מדגם 747-400. את המטוס של חברת קא"ל הישראלית חכר משרד הביטחון כדי להטיס לישראל ציוד צבאי חיוני שנרכש באמצעות משלחת הרכש בארה"ב. המטוס יצא בטיסה ישירה מנמל JFK בניו-יורק לשדה רמון, כשהוא נושא עשרות טונות של ציוד צבא וג'יפים צבאיים מסוג "דוד". בנמל התעופה רמון המתינו לציוד משאיות של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, שפרקו את הציוד מבטן המטוס והובילו אותו ליחידות צה"ל השונות.

סגן ראש מנה"ר והממונה על השינוע במשרד הביטחון, שי הלפרין: "אנו מסכמים מבצע ארוך ומורכב, משותף למשרד הביטחון, לצה"ל ולרשות שדות התעופה. זו הפעם הראשונה שמשרד הביטחון מנחית כאן, ליד אילת, מטוס מטען עם ציוד צבאי שהגיע בטיסה ישירה מארה"ב. זוהי בשורה של ממש למערכת הביטחון. מהיום עומד לרשותנו נמל תעופה  מבצעי נוסף לנתב"ג לקליטת סיוע בינלאומי, גם במצבי חירום צבאיים וגם במצבי חירום אזרחיים. אנו רואים חשיבות גדולה בהשלמת היכולת הזאת, במיוחד בימים האלה ואל מול האתגרים הצפוייים לנו".

הכתבות הכי נקראות באתר:

משבר הקורונה: תוכנית החירום של מערכת הביטחון

ארה"ב ביטלה רכש של שתי סוללות כיפת ברזל

במסגרת "תנופה": שינוי מרכזי נוסף בזרוע היבשה

יותר קלים, יותר גמישים: המדים החדשים של מג"ב

נחשף: כך ייראה מסוק התקיפה העתידי של ארה"ב

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית