ממשל טראמפ מאריך את רישיון מכירת הרכיבים לחברת Huawei

https://www.huawei.com/en/press-events/gallery#gallery-2

ממשל טראמפ אמר אתמול (שלישי) כי הוא מאריך רישיון המאפשר לחברות אמריקאיות להמשיך ולנהל עסקים עם Huawei Technologies Co Ltd הסיני עד 15 במאי. ההארכה הקודמת הייתה עד הראשון לאפריל. מחלקת המסחר האמריקאית הוציאה שורה של הרחבות סביב הרישיון הזמני, והאריכה אותו עד 1 באפריל. Huawei, יצרנית הסמארטפונים השנייה בגודלה, היא גם יצרן ציוד טלקום מרכזי המספק טכנולוגית רשת 5G.

לאחר שהוסיפה את Huawei לרשימה השחורה הכלכלית בחודש מאי האחרון בציון חששות לביטחון לאומי, מחלקת המסחר האמריקנית איפשרה לה לרכוש מספר סחורות מתוצרת ארה"ב במהלך שמטרתו למזער את ההפרעה עבור לקוחותיה, שרבים מהם מפעילים רשתות אלחוטיות ביישובי ספר באמריקה. לצד ההארכת הרישיון, ארה"ב אסרה שימוש בכספי קרן מיוחדת בשם Universal Service Fund לרכישת מוצרים סינים. הקרן מיועדת לתמוך בספקי תקשורת הפורסים תשתיות ביישובי ספר.

הבית הלבן גם ממשיך במאמצים להוציא את חברת Huawei ממדינות עמם ארה"ב משתפת מידע מודיעיני. בעיקר חמשת העיניים ואירופה. לאחרונה מופעלים לחצים גדולים על קנדה להוציא את החברה מתשתיות קריטיות. לחץ מופעל גם על בריטניה שהחליטה לאפשר מוצרים של החברה תחת הגבלות מסוימות והוצאה מוחלטת של מוצרי החברה בעוד חמש שנים מכלל הרשתות הקריטיות.

במקביל ללחצים של של ארה"ב, חברת Huawei אינה נשארת אדישה וטוענת כי סגרה 91 חוזי 5G מסחריים ברחבי העולם, מתוכם 47 ממפעילי טלקום אירופיים. כדי לתמוך בפעילות באירופה, פוליטית, פתחה החברה מפעל חדש בצרפת בהשקעה של כמאתיים מליוני דולרים שיעסיק 500 עובדים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית