מבצע קורונה: חברות סייבר ישראליות עוברות לעבודה מהבית

חברת סייבר 2.0 הישראלית מעבירה את העובדים שלה לעבודה מהבית ומצטרפת לעוד חברות סייבר שפועלות למזער את הסיכון לעובדים

הרצל עוזר, מנכ"ל חברת סייבר 2.0. קרדיט: הרצל עוזר

חברת סייבר 2.0 הישראלית שהוקמה בשנת 2015 עוברת בימים אלה לעבודה מהבית בשל מגיפת הקורונה. מדובר במהלכים שעושות חברות נוספות בתחום. מעבר לעבודה מהבית דורשת תשתית טכנולוגית שתאפשר לעובד מחד חופש פעולה, ומאידך, לא תסכן את הארגון. כמו גם, תשתית העבודה מרחוק דורשת עמידה בתקנות הפרטיות הקיימות בשוק. 

הפתרונות הקיימים היום בשוק, מאפשרים לעובדים להתחבר לרשת הארגונית בצורה מאובטחת ומוודאים שרק העובד המאושר יוכל להתחבר. עם זאת, ברגע שמחשב העובד נפרץ בבית, הקו המאובטח לחברה אינו פותר את הבעיה. אותו דוא"ל זדוני, אם יישלח לעובד בתוך הארגון, ייבלם על ידי עשרות מערכות ארגוניות. אך אם הוא יישלח אליו למחשב בבית, הוא לא ייבלם. כך, גם אתר שמקפיץ פרסומת עם קוד זדוני, המאפשר גניבה של סיסמאות, שימוש במשאבי המחשב, ריגול או שליטה מרחוק - לא ייחסם במחשב העובד בבית.

כאמור חברת סייבר 2.0, התחילה להעביר את הלקוחות שלה לתצורה המאפשרת לעובדים לעבוד מהבית ולהיות מוגנים. המערכת מבוססת על צד שרת וקליינט בצד לקוח. השרת מותקן פיזית (און פרם) או בענן, והקליינט מותקן על מחשב העובד. "הקליינט מתקשר ישירות עם השרת וממפה בזמן אמת את הפעילות הרישתית במחשב. במקביל, הוא מונע הפצה של מידע או התפשטות של תוכנות כופר כלפי מחשבים אחרים או כלפי רשתות מרוחקות שאליהם נכנס המשתמש לצורך עבודתו", מסבירים בחברה. "מנהל מערכות המידע בארגון מקבל מידע על התוכנות הזדוניות, כאשר החסימה מתבצעת באופן אוטומטי. המידע נועד לבקרה, ואינו מוסיף תקורה תפעולית למנהל המערכת."  

המערכת של סייבר 2.0 מותאמת גם לתקנות הפרטיות, כולל תקינת GDPR האירופאית, כאשר אינה קוראת את התכנים עצמם (מסמכים, כניסה לאתרים, צ'אטים וכדומה). לאחרונה החלה החברה לספק את השירות גם בענן, כך שיתאים גם ללקוחות קטנים ובינוניים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית