צה"ל ומשהב"ט: צעדי כוננות חדשים מפני הקורונה

הצבא ומשרד הביטחון קיימו ישיבות היערכות להתמודדות עם הווירוס. צה"ל הודיע על שורת צעדים חדשים להגנה על חייליו ולשימור כשירותו המבצעית. שר הביטחון הודיע שהסגר הכללי על שטחי יהודה ושומרון לא יוארך

הערכת המצב של משרד הביטחון להתמודדות עם נגיף הקורונה. צילום: תקשורת שר הביטחון

כחלק מהתגובה וההיערכות מפני התפשטות וירוס הקורונה, הודיע צה"ל היום (ב') על שורת צעדים חדשים. דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, מסר כי הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ופורום המטכ"ל דנו היום בקורונה במשך שעתיים. לדברי זילברמן, היתה קפיצה במספר החיילים המבודדים, וכרגע נמצאים בבידוד כ-2,100 חיילים – בעיקר כאלה שחזרו לאחרונה מחו"ל; 300 חיילים סיימו בידוד וחזרו ליחידותיהם.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

זילברמן הודיע על צעד בטיחות מחמיר, לפיו כל חייל וחיילת שחוזרים מחו"ל לא יחזרו מיד ליחידותיהם – גם אם חזרו ממדינה שאינה ברשימת המדינות שאזרחים החוזרים מהן צריכים לשהות בבידוד. המטרה המוצהרת של צה"ל היא שמירה על כשירות מבצעית.

הסגר על השטחים הפלסטיניים, לדברי זילברמן, יימשך עד יום רביעי, ויפוג ביום חמישי. צה"ל נערך להקמת מתקן צבאי לטיפול בקורונה, ויאפשר מיונים וגיבושים מאוחרים למועמדים שנמצאים בבידוד. כל אזרח שייכנס לבסיס צבאי יענה על טופס תשאול, והרמטכ"ל כוכבי הורה על תכנון אימוני צה"ל מחדש כדי להימנע מהתפשטות הנגיף. חיילי מילואים שנמצאים בבידוד לא יבואו למילואים.

בטווח הארוך, זילברמן מסר כי צה"ל מתכונן לאפשרות שיסייע למשרדי הממשלה; לאפשרות של אשפוז המוני של חולים במתקני הצבא; לסיוע למשטרת ישראל באכיפת בידוד; לאבטחת מזון ותרופות; ולטיהור מתקנים באמצעות פיקוד העורף.

לדברי זילברמן, אין יחידה שלא מבצעת כרגע את פעילותה בצה"ל. יש מג"ד אחד לפחות שחזר מחוץ לארץ ונמצא בבידוד. חיילת אחת, שמשרתת באגף המודיעין, חלתה בקורונה.

זילברמן אמר כי אם תהיה האטה משמעותית בשוק התעופה העולמי, הדבר עלול להשפיע על רכש אמצעי לחימה והגעתם. הוא הודיע כי צה"ל מונע כניסה של אזרחים ושל הורים לטקסים צבאיים, וכי צה"ל משדר בשידור חי את הטקסים ברשת האינטרנט, כולל ברשת החברתית פייסבוק.

מערכת הביטחון תחל לסייע ברכש ציוד רפואי מחו"ל

על פי הודעה שהוציא היום משרד הביטחון, שר הביטחון נפתלי בנט אמר כי בשלב זה, לא יוטל סגר גורף על שטחי הרשות הפלסטינית. הסגר הקיים יסתיים ביום חמישי, כפי שאמר היום בהודעה נפרדת גם דובר צה"ל. הסגר על מרחב העיר בית לחם, באופן פרטני, יימשך.

השר בנט קיים היוםהערכת מצב בנושא היערכות מערכת הביטחון להתפשטות נגיף הקורונה, בהשתתפות שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון; סגן שר האוצר יצחק כהן; סגן שר הביטחון אבי דיכטר; סגן הרמטכ"ל; מפקד פיקוד העורף; עוזר השר להתגוננות; ונציגי מתפ"ש, מל"ל, רח"ל, משרד הבריאות, משרד האוצר ומשרד הכלכלה.

בנט הנחה את משרד הביטחון לסייע למשרד הבריאות ברכש ציוד רפואי ואמצעים תברואתיים, בדגש על אמצעי טיהור ניידים, לצד סיוע באספקה אווירית של הציוד מחו"ל, והמשך מאמצי מחקר ופיתוח (מו"פ) לבחינת הישרדות הנגיף, כמו גם גיבוש אמצעי התמודדות.

בנוסף, הוצגו בהערת המצב תרחישים שונים של החמרה במשבר ואופן ניהולם על ידי מערכת הביטחון במידת הצורך. בנט הנחה את היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), לגבש מודל בידול בין האוכלוסיות בשטחי הרשות הפלסטינית שעליהן יוטל סגר, זאת על מנת למנוע פגיעה משמעותית במשק הישראלי והפלסטיני, על פי הפרמטרים הבאים: היקף המגע של האדם עם הציבור הרחב; האפקט הכלכלי של הטלת סגר על אותה קבוצה; ואמצעי התמודדות עם אותן אוכלוסיות מלבד סגר.

הכתבות הכי נקראות באתר:

משבר הקורונה: תוכנית החירום של מערכת הביטחון

ארה"ב ביטלה רכש של שתי סוללות כיפת ברזל

במסגרת "תנופה": שינוי מרכזי נוסף בזרוע היבשה

יותר קלים, יותר גמישים: המדים החדשים של מג"ב

נחשף: כך ייראה מסוק התקיפה העתידי של ארה"ב

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית