פגיעה אנושה? ארה"ב עצרה אישה שהעבירה מידע לחיזבאללה

עובדת משרד ההגנה האמריקני, שהוצבה בתפקיד רגיש בבסיס אמריקני במזה"ת, נעצרה בחשד שהעבירה למקור המקורב לחיזבאללה מידע רגיש. המידע כלל פרטים על סוכנים שעובדים עבור ארה"ב. על פי פרסום משרד ההגנה, העובדת קיימה עם המפעיל שלה קשר רומנטי

 
פגיעה אנושה? ארה"ב עצרה אישה שהעבירה מידע לחיזבאללה

כוח אמריקני במזה"ת. צילום (ארכיון): AP

משרד ההגנה האמריקני הודיע בראשית חודש מרץ 2020 על כך שעובדת הארגון, שעבדה כמתרגמת, נתפסה לאחר שהעבירה מידע רגיש לפעיל חיזבאללה. העובדת, אזרחית אמריקנית כבת 61, בעלת סיווג ביטחוני גבוה מאוד, הייתה חשופה למידע מודיעיני רגיש והוצבה בבסיס של הצבא האמריקני במדינה זרה במזרח התיכון. הפרסום האמריקני לא ציין באיזו מדינה היא הוצבה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

המידע אשר הועבר על ידי העובדת כלל מודיעין רגיש, אודות פעילות ארצות הברית בסוריה, עיראק ולבנון, וכלל זהות של אנשי חיזבאללה, המשמשים כסוכנים של ארה"ב, בארגון. החקירה, שהובילה לגילוי העובדת נוהלה על ידי ה-FBI, והחלה במהלך דצמבר 2019, לאחר תקיפת בסיסי צבא איראניים בעיראק, בעקבותיה החלו מחאות והפגנות מחוץ לשגרירות ארצות הברית בעיראק. באותו יום הראו רישומי השימוש במאגרי הנתונים של המודיעין האמריקני, כי העובדת החלה להיכנס ולבחון מאגרי מידע, אשר היא מורשית להם אך אין לה כל צורך בהם לעבודתה.

העובדת נכנסה למאגרי נתונים שכללו שמות, תמונות ופרטים אישיים של סוכנים ופעילים בחיזבאללה ובאיראן, המרגלים לטובת ארצות הברית. זאת ועוד, המידע שהועבר על ידה כלל גם את פירוט המידע שהעביר על אחד מהסוכנים ובאילו שיטות הוא נאסף על ידי כל אחד מהם.

בחדרה של העובדת בבסיס הצבא האמריקני התגלו רישומים ידניים בערבית בכתב ידה, הכוללים את פרטי המידע על הסוכנים. בנוסף, נמצא כי העובדת העבירה אזהרה כתובה בכתב ידה לגורם טרור, הקשור לחיזבאללה, על כך שארצות הברית מאזינה לטלפון הסלולרי שלו, ושהוא נמצא ברשימות החיסול של ארה"ב.

נזק לסוכנים?

המידע המודיעיני הרגיש הועבר על ידי עובדת משרד ההגנה לאדם זר, המוכר לסוכנות המודיעין, כמי שעבד עבור הממשל הלבנוני והוא בעל קשרים לחיזבאללה. על פי הפרסומים, העובדת ניהלה קשר רומנטי עימו. משפטה של העובדת צפוי להתחיל בקרוב והיא צפויה לעונש של מאסר עולם באם תורשע.

המידע שפורסם על ידי משרד המשפטים של ארה"ב לא ציין מהו מוצאה של העובדת ופרטים נוספים סביב הפרשה, אך סביר יהיה להניח ממעט הפרטים שפורסמו, שהמדובר בעובדת הארגון שהוצבה באחד מבסיסי הצבא האמריקני בעיראק, ופותתה על ידי מפעיל מטעם איראן או חיזבאללה, אשר הצליח לעורר בה לא רק רגשות רומנטיים אלא גם רגשות לאומניים (בדגש לאחר סבב התקיפות האוויריות האמריקניות). כך, ככל הנראה, הצליח לשכנע אותה להשיג עבורו מידע מודיעיני רגיש.

היכולת האמריקנית לנטר בקפדנות ובזמן אמת את הגישה והשימוש במערכות המידע שלהם (לרבות אימות אנומליות), אפשרו להם ללכוד במהירות יחסית את העובדת. ככל הנראה, ההתרעות על השימוש החריג של העובדת, הניעו את מבצע הסיכול בהובלת ה-FBI. מעניין יהיה לעקוב אחר פרסומים אודות תפיסת מרגלים אמריקניים בחיזבאללה ובאיראן בחודשים הקרובים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

משבר הקורונה: תוכנית החירום של מערכת הביטחון

ארה"ב ביטלה רכש של שתי סוללות כיפת ברזל

במסגרת "תנופה": שינוי מרכזי נוסף בזרוע היבשה

יותר קלים, יותר גמישים: המדים החדשים של מג"ב

נחשף: כך ייראה מסוק התקיפה העתידי של ארה"ב

אולי יעניין אותך גם