דיווח: עימות אווירי ראשון בין מטוסים של רוסיה למטוסי F-35

על פי פרסומים שונים, מטוסי ביון רוסיים חדרו לשטח האווירי של נורבגיה, שהזניקה לעברם מטוסי חמקן מכוח משימה של נאט"ו. לטענת פרשנים, מדובר בפעם הראשונה שנרשמת קרבה כה גדולה בין מטוסים של רוסיה למטוסי F-35

מטוס F-35. אילוסטרציה: באדיבות לוקהיד מרטין

עימות אווירי ראשון בין מטוסי קרב חמקניים F-35 לבין מטוסי ביון רוסיים התרחש בשבת מעל לתחום האווירי של נורבגיה. לתחום האווירי שבין גרנלנד, איסלנד וצפון האי הבריטי (אזור GIUK) חדרו מטוסים רוסיים מדגם TU-142, שמטרתם לוחמה נגד צוללות וביון.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

חיל האוויר הנורבגי הזניק לעבר המטוסים הרוסיים מטוסי F-16 מבסיס BODO, צפונית לחוג הארקטי. אולם המטוסים הרוסיים המשיכו לטוס דרומה וחדרו לתחום האווירי של נורבגיה. אז הוזנקו לעברם שני מטוסי קרב F-35 מבסיס האוויר הנורבגי הצפוני ORLAND. מפקד חיל האוויר הנורבגי גנרל טונייה סקינרלמד אמר ל-BARENTS OBSERVER: "צבא נורבגיה העמיד במבחן של כוננות עליונה את מטוסי F-35 כדי לשמור על הריבונות שלנו". על פי דיווחים, המטוסים הנורבגיים והרוסיים טסו קרובים למדי אלו לאלו והצטרפו אליהם מטוסי קרב מדגם "טייפון" של חיל האוויר המלכותי הבריטי שהוזנקו לאירוע.

פרשנים מציינים כי זו הפעם הראשונה שהייתה קרבה כה גדולה בין מטוסי F-35 למטוסים רוסיים. המטוסים הנורבגיים והבריטיים שייכים ל"כוח התגובה המהירה" של נאט"ו (QRA). עוד דווח כי מטוסי ביון רוסיים מרבים לטוס מעל ים בארנטס מצפון למדינות סקנדינביה, למטרות ביון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית