היערכות הקורונה בצה"ל: ההנחיות למתקנים החיוניים

בצה"ל ממשיכים לחדד נהלים במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בארץ ובצבא. במסגרת ההנחיות, פורסמו הוראות למשרתים בבסיסים ומתקנים חיוניים. הגבלות חדשות גם על אירועים וטקסים. יותר מאלף חיילים נמצאים בבידוד

היערכות הקורונה בצה"ל: ההנחיות למתקנים החיוניים

אילוסטרציה: מתוך אתר צה"ל

בצה"ל נמשכת ההיערכות המוגברת במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. עד כה, מציינים בצה"ל, 1,040 חיילים נכנסו לבידוד. מרביתם חזרו מחופשה פרטית בחו״ל וחלקם פגשו בחולים שאובחנו כנושאי הנגיף. 237 חיילים סיימו את הבידוד וחזרו ליחידתם. כזכור, צה"ל אסר החל מיום שישי יציאת משרתים בצה"ל לחו"ל.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

במסגרת ההיערכות גובשו גם הנחיות למניעת תחלואה בקרב המשרתים במתקנים קריטיים וחיוניים. על פי אותן הנחיות יש להעדיף קיום פגישות ושיחות בשיחות וידאו או במתקנים אחרים. בצה"ל הנחו גם על הימנעות מפגישות עם כל אזרח או חייל ששב מחו"ל ב-14 יום האחרונים. חוזרים מחו"ל לא יוכנסו למתקן, אלא יעבדו ממשרדים אחרים עד שבועיים מיום חזרתם. בכל מקרה תחלואה, החולה יימנע מהגעה ליחידה עד למעבר התסמינים ללא קשר לשהייה בחו"ל.

בנוסף להוראות אלו, הנחו בצבא להקפיד על היגיינת ידיים והנחיות למניעת הדבקה, הקמת עמדות חיטוי בכניסה למתקן, במסדרונות ובשירותים. המבקשים להיכנס למתקנים או המבקשים להיפגש עם פורום מטכ"ל יתושאלו.

אירועים במבנים יתקיימו עד 100 איש, ובשטח פתוח עד 500 איש. אירועים צבאיים (לרבות טקסי סיום של קורסים) יתקיימו ללא אזרחים מחוץ לצה"ל. בנוסף, כלל הנסיעות, הביקורים והתרגילים הצבאיים בשיתוף מדינות בחודש מרץ מבוטלים, אישורים חריגים ייבחנו.

הכתבות הכי נקראות באתר:

משבר הקורונה: תוכנית החירום של מערכת הביטחון

ארה"ב ביטלה רכש של שתי סוללות כיפת ברזל

במסגרת "תנופה": שינוי מרכזי נוסף בזרוע היבשה

יותר קלים, יותר גמישים: המדים החדשים של מג"ב

נחשף: כך ייראה מסוק התקיפה העתידי של ארה"ב

אולי יעניין אותך גם