"המערכות הסוריות חסרות ערך מול ישראל"

כלי תקשורת סיני שצוטט באתר מערבי טוען כי המערכות הרוסיות להגנה אווירית, בהן משתמשת סוריה, "חסרות ערך לחלוטין מול הטילים של ישראל". במאמר הוסבר כי ארה"ב היא הסיבה לכישלון ההגנתי: "העבירה מידע לישראל"

תקיפה בסוריה. צילום (ארכיון): מתוך טוויטר

מוטב לה לסוריה שתחליף את מערכות ההגנה הרוסיות שלה מדגמי S-300 ו-PANTSIR במערכות RED FLAG תוצרת סין, כיוון שהאמצעים הרוסים הם חסרי ערך לחלוטין בהתמודדות עם טילי אוויר-קרקע ישראליים. הדברים נכתבו באתר החדשות הסיני SINA.COM,  , שצוטט על ידי אתר ביטחוני מערבי.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

האתר הסיני סקר את ההגנה האווירית הסורית, וכתב כי בסדרה של התקפות מטוסים שיוחסו לישראל, הסתבר כי מערכות ההגנ"א הסוריות מדגמי S-300, S-200, SA-11 ו-PANTSIR S1, המרכיבות את ההגנה האווירית הסורית, הן "חסרות ערך לחלוטין".

הסיבה, מסביר האתר הסיני, היא זו: האמריקנים השיגו פרטים מלאים על ביצועי המערכות הרוסיות S-300, כולל צופני הנעילה של המערכת, והעבירו את המידע לישראל. הם השיגו את הנתונים, כאשר רכשו רכיבי מערכות בבלארוס החל משנת 1994. בנוסף לכך, על פי האתר הסיני, יש כמה מדינות המקיימות קשרים צבאיים עם ארה"ב, כמו קפריסין, אוקראינה, יוון ומצרים, וסביר שהאמריקנים התאמנו להתמודד עם המערכת הרוסית S-300 בעזרת מטוסי F-16  ו-F-35  שלהם, למדו היטב את המערכות והעבירו את הנתונים לישראל.

האתר הסיני מוסיף, ומצוטט דיווח באתר WORLD DEFENSE, כי ידוע שהסורים ערכו סיכומים של ביצועי מערכות הגנ"א, והגיעו למסקנה שהמערכות מפגרות באלקטרוניקה שלהן ולכן הן סובלות מיכולות שיבוש שידורים עלובות, וגם רמות האוטומציה והטווחים פחותים משנמסר רשמית.

המסקנה היא, כותבים באתר הסיני, כי סוריה חייבת לשדרג את ההגנה האווירית שלה, ועדיפות המערכות הסיניות על אלו הרוסיות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית