ארה"ב משפרת את מערכת הדיוק של הטילים הגרעיניים המשוגרים מצוללות

שיפורים יבוצעו במערכת ההנחיה של הטיל הבין-יבשתי האמריקני TRIDENT II. ההנחיה מאפשרת לטיל, עם טווח של כ-12,000 ק"מ, להגיע לדיוק של 90 מטרים. היקף הפרויקט: כ-200 מיליון דולרים

 

שיגור של הטיל הבליסטי Trident II (ארכיון). צילום: משרד ההגנה האמריקני

 

חברת Charles Stark Draper Laboratory תבצע שיפורים בטיל הבין-יבשתי האמריקני TRIDENT II (גם UGM-133A Trident II) המשוגר מצוללות עם מערכות הנחיה חדשות. המערכת MARK 6 MOD 1 אמורה לספק לטיל תמיכה עד שנת 2042. ההנחיה מאפשרת לטיל, עם טווח של כ-12,000 ק"מ, להגיע לדיוק של 90 מטרים CEP. היקף הפרויקט הוא כ-200 מיליוני דולרים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הטיל משמש למכה שניה או ראשונה ומיועד לצוללות מסוג Ohio-class או Columbia-class העתידיות וכן לצוללות בריטיות מסוג Vanguard-class ול-Dreadnought class העתידיות. כל צוללת Ohio-class יכולה לשאת 24 טילים מסוג זה. הטילים שנפרסו על צוללות אמריקניות יכולים להיות מצוידים בראש נפץ Mark 5 MIRV, שיכול לשאת עד שמונה ראשי נפץ מסוג W88 (בעוצמה 475 קילו"ט), או בראש נפץ Mark 4 MIRV, שיכול לשאת 14 ראשי נפץ W76 (בעוצמה 100 קילו"ט).

המהלך הנוכחי הוא חלק מתכנית להארכת חיי הטיל שהחלה ב-2002, במטרה למשוך אותו עד 2042 עם רצון לספק לבריטניה תמיכה בטיל עד 2060. הניסוי הראשון במערכת ההנחיה החדשה MOD 1 בוצע ב-2012. "יש לו הנחיה מדויקת מחיישני אינרציה עם ראיית כוכבים. לא נפרסו טילי Trident D5 מונחים באמצעות GPS", נכתב בפרסום של Militaryaerospace. המטרה בהימנעות מ-GPS היא ככל הנראה כדי לאפשר לטיל להגיע ליעדו גם תחת שיתוק לווייני הניווט בעת מלחמה גרעינית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית