ארה"ב מפתחת מערכת חדשה לניטור לוויניים במסלול גבוה

חברת L3Harris זכתה בחוזה של חיל האוויר האמריקני בסכום של 1.2 מיליון דולר. המערכת החדשה, שמכונה MOSSAIC, "תספק שירותי תחזוקה עבור חיישנים עכשוויים ועתידיים ויכולות פיקוד ובקרת ניהול קרב מהחלל"

ארה"ב מפתחת מערכת חדשה לניטור לוויניים במסלול גבוה

צילום אילוסטרציה: Bigstock

חברת L3Harris זכתה בחוזה של מרכז החלל והטילים של חיל האוויר האמריקני, בהיקף של 1.2 מיליארד דולר, לתחזוקה ומודרניזציה של רשת חיישני מעקב בחלל. החוזה מיועד לתוכנית חדשה בשם MOSSAIC, קיצור לתחזוקת יכולות משולבות למודעות בחלל (maintenance of space situational awareness integrated capabilities). הבחירה ב-L3Harris הוכרזה ב-25 בפברואר.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

תוכנית MOSSAIC מחליפה חוזה קודם של L3Harris (לפני שהתמזגה עם L3) משנת 2002 לתחזוקת רשת הטלסקופים של חיל האוויר - המכונה מערכת מעקב חלל עמוק אלקטרו-אופטית מבוססת קרקע. המערכת עוקבת אחר לוויינים במסלולים גאוסטציונריים. כיום תחת שליטת חיל החלל האמריקני נמצאים שלושה אתרי מעקב (GEODSS) - באי דייגו גרסיה שבאוקיאנוס ההודי; באזור החולות הלבנים בניו מקסיקו; ובמאווי, הוואי.

"תחזוקת יכולות משולבות למודעות מצבית בחלל (MOSSAIC) תספק שירותי תחזוקה עבור חיישנים עכשוויים ועתידיים ויכולות פיקוד ובקרת ניהול קרב מהחלל (BMC2). בנוסף, MOSSAIC מספקת קיום ומודרניזציה של יכולות תשתית בדיקה ואינטגרציה. החוזה של MOSSAIC יכלול גם שינויים ושדרוגים לכל מערכות ה- MOSSAIC; הוא מקיים או ישמור על ביצועי תפעול ופיתוח יכולות כדי לענות על צרכי משימה חדשים", נכתב באתר המכרזים האמריקני.

הכתבות הכי נקראות באתר:

במסגרת התר"ש: המינויים החדשים במטכ"ל

מסדר הקמה ליחידה הרב-ממדית

צו לתפיסת מיליוני דולרים מאיראן לעזה

כך הצליחה איראן לייבא רכיבי מל"טים

סיכה חדשה ללוחמי חטיבת הצנחנים

 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות