בצל הקורונה: ההיערכות הביטחונית ליום הבחירות לכנסת

יותר מ-18,000 שוטרים, כוחות מג"ב ומאבטחים אזרחיים יהיו פרוסים ברחבי הארץ במוקדי ההצבעה והבילוי השונים. המשטרה ערוכה לסייע גם במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה: "נפעל למנוע כל ניסיון פגיעה במהלכן התקין של הבחירות בהקשר זה". צה"ל יטיל סגר כללי על שטחי יהודה, שומרון ועזה

בצל הקורונה: ההיערכות הביטחונית ליום הבחירות לכנסת

צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל

משטרת ישראל הודיעה היום (א') על השלמת היערכותה לקראת הבחירות לכנסת ה-23, שיערכו מחר. המשטרה הודיעה כי תיערך בכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ, כדי לאפשר לכלל בעלי זכות הבחירה להגיע בבטחה ולממש את זכותם להצביע באלפי הקלפיות הפזורות ברחבי הארץ.

במסגרת ההיערכות המיוחדת, אומרים במשטרה, "החל משעות הבוקר המוקדמות יפעלו יותר מ-18,000 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים לצד אלפי מאבטחים אזרחיים. מרביתם יתפרסו במוקדי ההצבעה השונים שיכללו: כ-10,840 קלפיות הפרוסות במעל ל-4,100 ריכוזים בכל רחבי הארץ, זאת על מנת לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק".

המיוחד בהיערכות של המשטרה לבחירות הקרובות הוא שהפעם מתמודדת ישראל גם עם משבר נגיף הקורונה. "על רקע היערכות מדינת ישראל למניעת התפשטות נגיף הקורונה. גם במהלך יום הבחירות משטרת ישראל תסייע ככל שיידרש למשרד הבריאות, לוועדת הבחירות וליתר הגופים העוסקים בנושא, למנוע כל ניסיון פגיעה במהלכן התקין של הבחירות בהקשר זה. אנו קוראים לציבור להישמע אך ורק להנחיות ועדכונים שיועברו ע״י הגורמים הרשמיים המוסמכים לכך", הדגישו במשטרה, ככל הנראה על רקע החשש לפגיעה בבחירות במסגרת ניסיונות של "פייק ניוז" בהקשרים של הנגיף.

"לצד ההיערכות המבצעית סביב ריכוזי הקלפיות, נערכת משטרת ישראל בכדי לתת מענה הולם גם לאירועי השגרה ולמאות אלפי המטיילים שצפויים לפקוד מחר את אתרי הבילוי, הפארקים, חופי הרחצה והכבישים ביום השבתון. שוטרי התנועה והסיור יתפרסו ברחבי הארץ בכדי לפעול להסדרת התנועה בכבישים ולהכוונתה, ולמתן שירותי משטרה מיטביים לאזרחי ישראל", נמסר מהמשטרה.

במסגרת ההיערכות של צה"ל ליום הבחירות, הודיעו בצבא על סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וסגירת המעברים ברצועת עזה. הסגר יחל הלילה בחצות (בין ראשון לשני) ויימשך יממה אחת. "פתיחת המעברים והסרת הסגר עתידה להתבצע ביום שלישי בחצות (בלילה שבין שני לשלישי), בכפוף להערכת המצב ובהתאם לשעות הפתיחה בשגרה", נמסר מדובר צה"ל.  

במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד, וזאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

אולי יעניין אותך גם