מכורים לסמי מרץ: כדורי קפטגון נתפסו בדרך לארגוני הטרור ברצועת עזה

בודקי מכס במעבר ניצנה תפסו מאות אלפי כדורים שהוסלקו במשלוח "תמים", שהועבר ממצרים לרצועת עזה. מדובר בכדורים אהודים במיוחד על ארגוני טרור, שעוישם בו שימוש כדי להתגבר על פחד וכאב

 

בודקי המכס ניצנה מנעו הברחה של 400,000 כדורי סם ממריץ מסוג "קפטגון" ממצרים לרצועת עזה דרך מעבר גבול ניצנה. מדובר בסיכול ניסיון הברחה שני של כדורים מסוג זה במהלך החודשיים האחרונים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בודקי המכס בניצנה חשפו את הכדורים במשלוח "תמים" לכאורה, שהיה מיועד ליבואן פלסטיני ברצועת עזה. הכדורים הוסלקו בתוך צינור פלסטיק שהוסתר באמצעות בלילי בד. בעקבות הממצאים, פתחו חוקרי יחידת הסמים של מעברי הגבול בחקירה, והסם הועבר למשטרת ישראל.

כדור הקפטגון מהווה סם ממריץ אהוד במיוחד על לוחמי טרור ברחבי העולם. מטרת השימוש בו היא לאפשר למחבלים להילחם זמן רב יותר ולהתגבר על פחד וכאב. שיא ייצור הסם היה בעבר בלבנון, ע"י החיזבאללה, ובהמשך עבר הייצור ללוחמי דאעש בסוריה שזיהו את הפוטנציאל הטמון בשימוש בו.

"לא מן הנמנע שגם במקרה זה יעדם הסופי של הכדורים היה ארגוני הטרור ברצועת עזה. כאמור, מדובר בסיכול ניסיון הברחה שני, כאשר בדצמבר האחרון, סוכל ניסיון הברחה של 40,000 כדורים מסוג זה שהוברחו בתוך לוחות שיש שיעדם הסופי רצועת עזה", נכתב בפרסום של רשות המסים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית